تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 28, 2020
16:46 یکشنبه، 8ام تیرماه 1399
کد خبر: 113495

رئیس مجلس: اقتصاد دیجیتالی به معنای ایجاد فرصتی برای جبران عقب ماندگی های گذشته است

ICTna.ir- رئیس مجلس شورای اسلامی کشور، اقتصاد دیجیتالی را به معنای ایجاد فرصتی برای جبران عقب ماندگی های گذشته عنوان کرد و گفت: با استفاده از اقتصاد دیجیتالی باید در کوتاهترین مسیر به بزرگترین دستاوردها برسیم.
 
Qalibaf.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد باقر قالیباف پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ ترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور توسط همراه اول افزود: در صورتی که از این موضوع غفلت شود، فاصله ما با همه دنیا در حوزه دیجیتال بیشتر خواهد شد و آُسیب بزرگی به کشور خواهد رساند.
 
 
او اظهار داشت: وجود نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و آماده به کار به خصوص برای همین فضای دیجیتالی بزرگترین سرمایه به حساب می آید. بسیاری از کشورهای دنیا برای کسب چنین ظرفیتی لحظه شماری می کنند، اما ما در بین 5 یا 10 کشوری هستیم که از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخورداریم.
 
قالیباف افزود: در سال هایی که در شهرداری حضور داشتم، به حوزه های دیجیتالی توجه ویژه ای کردیم. تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می توانند این مسیر را طی کنند.
 
به گفته او، از گذشته موضوع اقتصاد دیجیتالی و سایبری و توجه به زیرساخت ها، محتوا و خدمات پایه قابل توجه بوده است، اما از نگاه مشتری مداری ما در شرایطی کار خود را در مجلس یازدهم شروع کردیم که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست.
 
قالیباف با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن گفت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. در حوزه آموزش و راه اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه روستانشینان و حاشیه نشینان که از امکاناتی چون موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه شود.
 
او افزود: از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
 
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: سهم ما در اقتصاد دیجیتالی حدود پنج درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند. ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.