اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 29, 2020
10:52 دوشنبه، 9ام تیرماه 1399
کد خبر: 113498

درخواست ۱۷۵ هزار مشترک برای VDSL

 
 
 
به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، تاکنون ۱۷۵ هزار مشترک برای تبدیل از اینترنت ADSL به VDSL اعلام نیاز کردند که این شرکت در حال فراهم کردن امکانات است تا بتواند تجهیزات را برای آنها دایر کند.
 
 یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با این کار، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران و سپس سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.
 
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده و چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه‌ اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون‌ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت درخواست تا راه‌اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.
 
در این راستا محمدرضا بیدخام -مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تبدیل ADSL به VDSL اظهار کرد: برای تبدیل تجهیزات مشترکان به VDSL، به ۳۳۰ هزار مشترک در تهران مراجعه شده که ۱۷۵ هزار مشترک اعلام نیاز کردند و مخابرات در حال فراهم کردن امکانات است تا بتواند تجهیزات را برای آنها دایر کند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه بعدی شرکت مخابرات ایران این است که بعد از شهر تهران و قم، در اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و کرج را هم در برنامه دارد که مشترکان ADSL را به VDSL تبدیل کند. در طرح کلی توسعه پنج میلیون پورت تا پایان سال را در برنامه داریم که در دستور کار شرکت مخابرات ایران است که هیات مدیره هم مصوب کرده و دنبال فرآیندهای حقوقی و مالی هستند که بتوانیم پنج میلیون پورت را تهیه کنیم و در کشور توسعه دهیم.
 
بیدخام درباره تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل ADSL به VDSL توضیح داد: یک سری تجهیزات از سمت مصرف‌کننده مورد نیاز است، از جمه مودم که با مودم معمولی ADSL تفاوت دارد، یک سری تجهیزات هم از سمت مخابرات مورد نیاز است که این شرکت در حال خریداری و آماده‌سازی است که بتواند VDSL را به مردم واگذار کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.