اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 29, 2020
11:34 دوشنبه، 9ام تیرماه 1399
کد خبر: 113513

ایجاد آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های کنترل صنعتی در پژوهشگاه ICT

 
 
 
پژوهشگاه ICT نخستین مجوز رسمی آزمایشگاه ارزیابی سامانه های کنترل صنعتی را دریافت کرد.
 
به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوذر عرب سرخی رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات این پژوهشگاه گفت: پس از ۷ سال تلاش اداره آزمایشگاه های پژوهشکده امنیت، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نخستین آزمایشگاه ارزیابی سامانه های کنترل صنعتی توسط مرکز راهبردی افتای کشور، تائید صلاحیت شد.
 
وی افزود: بر این اساس آزمایشگاه پژوهشکده امنیت پذیرای تولیدکنندگان محصولات کنترل صنعتی کشور برای انجام فعالیت های ارزیابی و صدور گواهی در چارچوب سیاست های نظام اعتبارسنجی و صدور گواهی افتای کشور خواهد بود.
 
عرب سرخی دلیل اهمیت ارزیابی و صدور گواهی برای سامانه های کنترل صنعتی را استفاده از آن در بسیاری از زیرساخت های حیاتی و حساس کشور عنوان کرد و گفت: از این رو ارزیابی امنیتی این سامانه ها و تلاش در جهت امن سازی آنها تاثیر قابل توجهی در امن سازی زیرساخت های حیاتی و حساس کشور خواهد داشت.
 
رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود که در صورت دریافت مجوز از مرکز راهبردی افتا در سال جاری، با توسعه نسل جدید آزمایشگاه های امنیتی، نخستین آزمایشگاهی خواهیم بود که از زیرساخت آزمایشگاهی امنیتی محصولات کنترل صنعتی برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.