تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 29, 2020
14:52 دوشنبه، 9ام تیرماه 1399
کد خبر: 113526

آغاز همکاری «لحظه‌نگار» و «ابر آروان» برای عرضه‌ خدمات پایدارتر

با مهاجرت کامل زیرساخت فنی لحظه‌نگار به زیرساخت ابری آروان، از این پس محصول پخش زنده‌ اینترنتی لحظه‌نگار با پشتوانه‌ فنی ابر آروان سرویس‌دهی می‌کند و این کسب‌وکار با تمرکز بیش‌تری به توسعه‌ کسب‌وکار و توسعه‌ امکانات جدید خواهد پرداخت.
 
 
 
 
همکاری تجاری میان ابر آروان و لحظه‌نگار از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شده و با انتقال کامل زیرساخت لحظه‌نگار به زیرساخت ابر آروان، از این پس محصول سرویس‌های لحظه‌نگار -که ابزارهای کاملی را برای برگزاری رویدادهای آنلاین و کسب درآمد از ویدیو در اختیار برگزارکنندگان می‌گذارد- با زیرساخت ابر آروان و در پلتفرم لحظه‌نگار در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.
 
با توجه به رشد لحظه‌نگار، این استارت‌آپ نیاز داشت بخشی از دغدغه‌های زیرساختی را کنار گذاشته و متمرکزتر بر توسعه‌ فیچرهای محصولی فعالیت کند. ملاک لحظه‌نگار در این رویکرد «تمرکز بیش‌تر روی کسب‌وکار برای درآمد بیش‌تر و کاهش هزینه‌‌های زیرساختی» بود.
 
لحظه‌نگار در پاسخ به این نیاز، برون‌سپاری خدمات زیرساختی را انتخاب کرد و با توجه به زیرساخت قوی ابر آروان، این استارت‌آپ از امکان شبکه‌ شرکای ابر آروان بهره برد تا در توافقی بر پایه‌ تقسیم سود، با حفظ مالکیت برند، سیاست‌گذاری و توسعه کسب‌وکار، مسیر رشد جدید و چابک‌تری را برای خود ترسیم کند.
 
ویژگی پلتفرم بودن زیرساخت ابر آروان کمک می‌کند تا صاحبان ایده و محصول بتوانند در یک وضعیت بُرد-بُرد و با حمایت ابر آروان، تا هر زمان که علاقه‌مند بودند و زیرساخت ابر آروان پاسخ‌گوی نیازهای آنان بود، به شرکای تجاری ابر آروان بپیوندند، ایده و محصول‌شان را در این پلتفرم توسعه دهند و به بازار عرضه کنند.
 
تمرکز بر توسعه‌ محصولات و رشد کسب‌وکار 
امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار دراین خصوص گفت: لحظه‌نگار همواره تلاش می‌کند در مسیر ارایه خدمات پخش زنده و رویدادهای آنلاین، ارزشی را خلق کند که مورد نیاز مردم بوده و دیگران کم‌تر به آن پرداخته‌اند. در این راستا، انجام ندادن کارهایی که خارج از دایره‌ تمرکز شرکت است برای هر استارت‌آپی ضروری است تا بتواند ارزش اصلی خود را به بهترین شکل ارایه دهد. با این رویکرد تصمیم گرفتیم برخی فعالیت‌های شرکت را که Core business لحظه‌نگار به‌شمار نمی‌آیند و دیگران آن‌ها را  بهتر از ما انجام داده‌اند، برون‌سپاری کنیم.
 
وی افزود: از قسمت‌های پرهزینه‌ای که شناسایی کردیم، بخش‌های زیرساختی سرویس لحظه‌نگار بود. پس از بررسی چند شرکت ایرانی به این نتیجه رسیدیم که زیرساخت ابر آروان با امکانات متنوع محصولی و توزیع‌شدگی بالا در سطح کشور، بهترین راه‌حل برای جایگزینی این خدمات در لحظه‌نگار است.
 
وی این همکاری را دربردارنده مزایایی به این شرح عنوان کرد:
● به پشتوانه‌ سرویس ابری آروان، کاربران لحظه‌نگار تجربه‌ کار با سرویسی مقیاس‌پذیرتر و پایدارتر را داشته و بابت ظرفیت بار، که در پخش زنده‌ اینترنتی بسیار مهم است، نگرانی نداشته باشند.
 
● بیش‌تر بر کیفیت محصول، تجربه‌ کاربری و توسعه‌ امکانات لحظه‌نگار متمرکز باشیم.
 
● هزینه‌های زیرساختی لحظه‌نگار به‌شدت کاهش پیدا کند.
 
● پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴ ساعته که در اختیار گرفته‌ایم به بهبود سرویس‌دهی لحظه‌نگار کمک کرده است.
فقیهی افزود: اتفاق خوبی که پس از همکاری با ابر آروان شکل گرفت «فرصت تمرکز روی ارزش پیشنهادی لحظه‌نگار» بود و توانستیم در زمان کوتاهی سرویس برگزاری وبینار را به خدمات لحظه‌نگار اضافه کنیم تا لحظه‌نگار به یک سرویس کامل برای برگزاری هر نوع رویداد زنده یک طرفه و کلاس چند طرفه تبدیل شود.
 
همکاری با حفظ هویت برند
ابر آروان در سوار ابرها ۱۳۹۸ از توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور گفته و از شبکه‌ی شرکای ابر آروان رونمایی کرده بود؛ بستری برای پیوستن محصولات گوناگون به بستر ابری آروان و عرضه‌ آن‌ها در بازارچه‌ی ابری در کنار سایر محصولات که سبد کاملی از محصولات حوزه‌ ابری را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.
 
به گفته پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی ابر آروان، اکوسیستم‌ ابری کشور نیازمند تعاملات جدی‌تری است تا ارزش‌هایی که هر کدام از ما به تنهایی خلق می‌کنیم در کنار هم، ارزش‌های مشترک جدید و بزرگ‌تری ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: ابر آروان به‌دنبال توسعه‌ این اکوسیستم است و در این مسیر بدون سهم‌خواهی و در یک شراکت بُرد-بُرد بر پایه‌ سهم از فروش، به شرکت‌ها، تیم‌ها و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با اتصال ایده و محصول‌شان به زیرساخت‌های ابری آروان، چابک‌تر و توانمندتر به تولید محصولات‌شان بپردازند و با قرار گرفتن این محصولات در بازارچه‌ ابری، دسترسی کسب‌وکارها به سرویس‌های متنوع ابری را فراهم می‌کند.
 
پیرحسینلو گفت: ابرآروان زیرساخت نامحدودی را به‌شکل رایگان و در قبال دریافت بخشی از درآمد در اختیار لحظه‌نگار قرار داده است. ما هیچ تعهد طولانی‌مدت، هیچ انحصار و هیچ سهامی از لحظه‌نگار نخواهیم داشت و به‌جای توافقات سست حقوقی، همیشه در تلاش خواهیم بود با گسترش مزایای رقابتی و ایجاد یک زیرساخت قدرتمند، شرکای خود را در کنارمان نگه داریم.
 
وی تاکید کرد: لحظه‌نگار با با برند و سیاست‌های مستقل کسب‌وکاری خود فعالیت خواهد کرد و هر زمان که زیرساخت ابر آروان نتواند پاسخ‌گوی نیازهای آن باشد، این کسب‌وکار به‌راحتی می‌تواند به زیرساخت دیگری مهاجرت کند.
 
گفتنی است که در کنار این تفاهم‌نامه‌ همکاری، هر دو پلتفرم لحظه‌نگار و ابر آروان به‌شکل مستقل به عرضه‌ محصول پخش زنده خود می‌پردازند. تمرکز پخش زنده‌ ابر آروان بیش‌تر روی مشتریان سازمانی و تمرکز لحظه‌نگار روی بازار کاربران محتوایی است.
 
لحظه‌نگار یک پلتفرم پرکاربرد برای برگزاری رویدادهای آنلاین، هم‌چنین فروش محتوای ویدویی خواهد بود که می‌تواند نقش‌آفرینی پررنگی در بازار محتوای ویدیو، پخش زنده‌ رویدادهای تجاری و وبینارها داشته باشد. این پلتفرم از این پس به‌کمک زیرساخت ابری آروان، می‌تواند به کاربران نامحدود، با سرعت و کیفیت بالاتر سرویس‌دهی کند. هم‌چنین حذف بخشی از هزینه‌های زیرساختی کمک می‌کند به‌رغم نوسان‌های قیمتی بازار، هزینه سرویس نهایی برای مشتریان، به‌صرفه‌تر نگه داشته شود.
 
تاکنون بستر محصول پخش زنده‌ هر دو شرکت میزبان پخش بزرگ‌ترین رویدادهای آنلاین کشور، مسابقات ورزشی، کنسرت‌های آنلاین و سایر رخدادهای فرهنگی ملی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.