بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

July 16, 2020
12:36 پنجشنبه، 26ام تیرماه 1399
کد خبر: 114131

چین ارز دیجیتال خود را روی پلتفرم تحویل غذا آزمایش می‌کند

 
چین در نظر دارد تا ارز دیجیتال ملی خود را در یک پلتفرم تحویل غذا با نام میتوان دیانپینگ (Metian-Dianping) آزمایش کند. علاوه بر این شرکت، دو شرکت وابسته به تنسنت (Tencent) نیز با بانک مرکزی چین همکاری خواهند کرد.
 
به گزارش کوین دسک، میتوان دیانپینگ قرار است تا با بازوی تحقیقاتی بانک مرکزی چین بر روی یک طرح آزمایشیِ استفاده از ارز یوآن دیجیتال همکاری کند. از جزئیات این همکاری اطلاعاتی منتشر نشده است.
 
میتوان دیانپینگ یک شرکت هنگ کنگی است که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به‌عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تحویل غذا در چین فعالیت می‌کند. گفته می‌شود که سود این شرکت در سال ۲۰۱۹ با افزایشی حدود ۵۰٪ همراه بوده و به ۹۷.۵ میلیارد یوآن (معادل ۱۴ میلیارد دلار) رسیده است.
 
پیش از عرضه اولیه سهام میتوان دیانپینگ، تنسنت، غول فناوری چینی نیز در حدود ۲۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت و در حال حاضر به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی آن فعالیت می‌کند.
 
تنسنت که اپلیکیشن وی‌چت (WeChat) را نیز کنترل می‌کند، قرار است در زمان عرضه رسمی ارز دیجیتال ملی چین، به‌عنوان اصلی‌ترین عرضه‌کننده تجاری این ارز دیجیتال فعالیت کند. تنسنت به تازگی نیز اعلام کرده است که میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه در حوزه بلاک چین تخصیص داده است.
 
علاوه بر وی‌چت، دو شرکت دیگر وابسته به تنسنت نیز در حال مذاکرات پیشرفته با بانک مرکزی چین هستند تا در این پروژه همکاری کنند. به‌گزارش بلومبرگ، بیلی‌بیلی (Bilibili) که یک پلتفرم پخش زنده ویدیو است نیز با بانک مرکزی چین همکاری خواهد کرد. تنسنت اواخر سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرد.
 
هفته گذشته استارت‌آپ دیدی چوژینگ (Didi Chuxing) هم اعلام کرد که به‌صورت آزمایشی یوآن دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت به پلتفرمش اضافه خواهد کرد. تنسنت سال ۲۰۱۳ چیزی در حدود ۱۵ میلیون دلار در این پلتفرم تاکسی اشتراکی آنلاین سرمایه‌گذاری کرد. از ارز دیجیتال ملی چین با عنوان «ارز دیجیتال پرداخت الکترونیکی» نیز یاد می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.