رسانه‌های اجتماعی

July 23, 2020
21:41 پنجشنبه، 2ام مردادماه 1399
کد خبر: 114378

فیس بوک امکان پخش زنده ویدیو کال های 50 نفره را فراهم کرد

ICTna.ir- فیس بوک امروز اعلام کرد به زودی این امکان را به کاربران می دهد تا تماس های ویدیویی با حداکثر 50 نفر را به صورت زنده پخش کنند.
 
Facebook LiveStream.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کاربران می توانند افراد مختلفی را شامل کسانی که حساب کاربری فیس بوک ندارند، به اتاق های مسنجر برای تماس ویدیی گروهی دعوت کنند و سپس پخش زنده آن اتاق را روی هر پروفایل، صفحه یا گروهی روی این شبکه اجتماعی پخش کنند.
 
این کار، تلاش های فیس بوک برای گرفتن سهی از بازار پردرخواست سرویس های ویدیو کنفرانس را که زوم بخش قابل ملاحظه ای از آن را به خود اختصاص داده است، تقویت خواهد کرد.
 
شرکت های فناوری دیگری هم ویژگی مشابهی را برای جذب کاربر ارایه داده اند بطوریکه گوگل هم پیش از این برای کاربران خود با ارایه سرویس Meet امکان برقراری ویدئو کنفرانس رایگان را فراهم کرد.
 
فیس بوک گفته است که این سرویس را از امروز در برخی کشورها روی پلتفرم خود عرضه خواهد کرد و به زودی در همه کشورهایی که اتاق های مسنجر فیس بوک در دسترس است، ارایه خواهد شد.
 
پخش زنده صفحات فیس بوک در ماه ژوئن در مقایسه با همین زمان در سال گذشته دو برابر شده است. جهش میزان استفاده از پخش های زنده از ماه مارس، وقتی بسیاری از کشورها به دلیل پاندمی کووید 19 طرح های قرنطینه و فاصله اجتماعی را شروع کردند، دلیل اصلی این مساله است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.