تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 26, 2020
16:34 یکشنبه، 5ام مردادماه 1399
کد خبر: 114483

آغاز همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت ملی پست تا پایان تابستان

شرکت ملی پست تا پایان تابستان همکاری خود با استارت‌آپ‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی را آغاز می‌کند. به گفته عضو هیات مدیره شرکت پست تا پایان تابستان عقد قرارداد با استارت‌آپ‌ها به پایان می‌رسد تا به صورت عملیاتی در سکوی تجارت الکترونیکی به خدمت‌رسانی بپردازند.
 
شرکت ملی پست خرداد ماه سال گذشته سکوی تجارت الکترونیکی را به عنوان پلتفرم ارائه خدمات جدید پستی به کسب‌وکارها و مشتریان پستی راه‌اندازی کرد .علاوه بر ارائه خدمات جدید پستی، شرکت پست حمایت از استارت‌آپ‌هایی که ایده‌های مرتبط با پست دارند و همچنین همکاری با آنها در سکوی تجارت الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داد و سرویسی به نام «شتابدهی» را نیز در سکوی تجارت الکترونیکی تعریف کرد. محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت پست اردیبهشت ماه سال جاری در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که پس از ماه رمضان همکاری و انعقاد قرارداد با شتاب‌دهنده‌ها و حمایت از استارت‌آپ‌ها را آغاز می‌کنند. حالا پس از گذشت حدود چهار ماه قادری اعلام می‌کند که طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از ماه رمضان با شتابدهنده‌ها و مراکز رشد و پارک علم و فناوری‌های تمام استان‌ها تفاهم‌نامه‌ها را امضا کردند و در فاز جدید با استارت‌آپ‌های تحت حمایت این مراکز جلساتی برگزار می‌کنند تا آنها برای همکاری با شرکت پست خدمات خود را معرفی کنند.
 
قادری در مورد روند همکاری با شتاب‌دهنده‌ها و عقد قرارداد با استارت‌آپ‌ها به پیوست گفت: «طبق برنامه‌ریزی خود در تمام استان‌ها نمایندگان استان به صورت منظم دو هفته یک بار در جلسات مشترک کشوری برای کنترل این پروژه شرکت کردند. در این جلسات چارچوب تفاهم‌نامه‌ها مشخص شد و هم‌اکنون در تمام استان‌ها با یک یا چند شتابدهنده یا پارک علم و فناوری یا مرکز رشد یا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردیم.»
 
او ادامه داد: «در گام بعدی جلسات گروهی با استارت‌آپ‌ها در استان‌ها را برگزار می‌کنیم تا آنها به معرفی خدمات خود در حوزه‌های پستی و سکوی تجارت الکترونیکی بپردازند. قصد داریم با این استارت‌آپ‌ها قرارداد ببندیم و همکاری خود را با آنها آغاز کنیم. البته قراردادهای خود را شخصی‌سازی کردیم تا با شرایط استارت‌آپ‌ها هماهنگ شود و به راحتی بتوانند با شرکت پست همکاری کنند.»
 
به گفته قادری براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان تابستان عقد قرارداد با استارت‌آپ‌ها به پایان می‌رسد تا به صورت عملیاتی در سکوی تجارت الکترونیکی به خدمت‌رسانی بپردازند. او همچنین تاکید کرد: «البته برخی از شتابدهنده‌ها در استان‌ها قرادادهایی با استارت‌آپ‌های تحت حمایت خود امضا کردند و در برنامه از ما جلوتر هستند.»
 
تعیین تکلیف فراخوان‌های منتشر شده پستی
شرکت ملی پست همچنین برای ارائه خدمات و سرویس‌های جدید پستی در سکوی تجارت الکترونیکی فراخوان‌هایی را منتشر کرد تا با همکاری بخش خصوصی این پلتفرم را تکمیل کند که سال گذشته به خاطر آماده‌سازی زیرساخت‌های پست و شیوع ویروس کرونا و انتخابات مجلس یازدهم عقد قراردادها و برگزاری جلسات با شرکت‌های خصوصی به تعویق افتاد و  از ابتدای سال جاری شرکت پست تصمیم گرفت دوباره برگزاری جلسات را آغاز کند.
 
قادری در مورد آخرین وضعیت همکاری با شرکت‌های خصوصی و انتشار فراخوان‌ها به پیوست گفت: «ما پس از انتشار فراخوان و اعلام آمادگی چند شرکت و استارت‌آپ برای همکاری با شرکت پست، در سال جاری چند جلسه برگزار کردیم و با نماینده‌‌های منتخب این شرکت‌ها هم جلسات تخصصی داشتیم. باید دوباره جلسات گروهی برگزار کنیم تا نتیجه ارزیابی‌ها را به آنها اطلاع دهیم و به مرحله عقد قرارداد برسیم که متاسفانه به موج دوم کرونا برخورد کردیم.»
 
او ادامه داد: «چون دو طرف همکاری شناخت لازم از هم ندارند، نمی‌توانیم جلسات خود را به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار کنیم. امکان دارد برگزاری جلسات به صورت آنلاین کیفیت لازم را نداشته باشد و قصد داریم تا این جلسات به صورت حضوری برگزار شود.»
 
به گفته قادری اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، مجبور هستند به صورت ویدیو کنفرانس جلسات نهایی را برگزار کنند. او همچنین تاکید کرد: «پیشتر ضرب‌الاجل برگزاری جلسات و صحبت‌های نهایی را پایان خرداد تعیین کرده بودیم و قصد داشتیم در تیرماه هم قراردادها را نهایی کنیم؛ اما فعلا از برنامه عقب هستیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.