تلفن همراه

گوشی

July 26, 2020
16:52 یکشنبه، 5ام مردادماه 1399
کد خبر: 114484

چشم انداز آینده صنعت موبایل

سامسونگ چشم‌اندازی برای صنعت موبایل از زبان مدیرعامل بخش موبایلش ترسیم کرده که برنامه‌های آینده این صنعت را نمایان می‌سازد.
 
 مدیرعامل جدید سامسونگ می‌گوید از ۶ ماه پیش خیلی چیزها تغییر کرده است. چیزهایی که زمانی عادی بودند، مثل رفتن به دیدار یک دوست یا غذا خوردن بیرون از خانه، اکنون فوق العاده به نظر می‌رسد.
 
وی این عصر جدید را «نُرم جدید» مینامد و معتقد است فناوری و به ویژه فناوری موبایل، نقش حیاتی در آن خواهد داشت. تنها در عرض چند ماه، زندگی مان به شکل غیرقابل تصوری تغییر کرد. آموزش از راه دور، ورزش در خانه، کنسرتهای آنلاین و خیلی موارد دیگر همه بر بستر فناوری موبایل امکان ظهور پیدا کردند. 
 
وی می گوید: ما به عنوان یکی از رهبران صنعت فناوری، مسوولیتی ویژه و البته بسیار فوری، برای کمک به جامعه و در ادامه حرکت رو به جلویش برعهده داریم. یعنی بسیاری روی ما حساب می کنند تا روش ‎هایی نوین برای کار و ارتباط با دیگران برایشان فراهم کنیم.
 
در مراسم Galaxy Unpack تابستان امسال سامسونگ پنج دستگاه جدید معرفی خواهیم کرد. این دستگاه ها نشان دهنده چشم انداز این کمپانی برای تبدیل شدن به ابداع کننده تجربه های موبایلی جدید است که بتواند در هر جایی که می رویم، جریانی مداوم و بدون شکل را حفظ کند. در هر جایی که باشید، داخل خانه یا بیرون و در حال انجام هرچیزی، کار یا بازی، این دستگاه ها قدرت و کارآمدی روان را با هم ترکیب خواهند کرد. در عصر «نُرم جدید» با در اختیار داشتن این ابزارها، این قدرت در اختیارتان خواهد بود تا زندگی تان را به کامل ترین شکل ممکن تجربه کنید.
من در روند تعریف آینده بخش موبایل سامسونگ می‎خواهم اولویت های خودم را با شما در میان بگذارم. اولویت هایی آینده نگر و متهورانه که البته خصوصیات همیشگی سامسونگ هم بوده اند. می خواهیم بجای آنکه محافظه کارانه عمل کنیم، ریسک کنیم و سریعتر پیش برویم. بجای اینکه منتظر دیگران بمانیم، ما جهت را برای بقیه در ین صنعت مشخص کنیم. حتی در دوران سخت کنونی، من می دانم که این ستون ها می توانند تمرکز ما را دقیقا همانجایی که باید باشید، یعنی روی نقاط مشترک مان، نگه دارد. 
 
 نوآوری های معنادار
وی هدف سامسونگ را در آینده بهتر و ساده تر کردن زندگی برمی شمارد و می گوید: در زمانه ای که همه گیری، محدودیت های زیادی روی همه ایجاد کرده است، فناوری پلی به دنیای بزرگتر خواهد بود. دستگاه های موبایل به تنها راه بسیاری از افراد، برای کار از خانه و حفظ ارتباط‍شان تبدیل شده است، یعنی به مسیر واقعی زندگی این افراد تبدیل شده است. 
 
به گفته ی وی، در ۶ ماه گذشته، سامسونگ سرمایه گذاری هنگفتی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده و خط تولیدش را بسیار تقویت کرده است. راهکارهای جدیدی را در بازه زمانی بی سابقه ای در حوزه های بهبود فناوری تماس تصویری خلق شده که به کارمندان خط مقدم مقابله با همه گیری کمک می کند تا ایمنی شان را در سر کار حفظ کنند. 
 
مدیر بخش موبایل سامسونگ می گوید: این «نُرم جدید» دوره ای از نوآوری های متهورانه تر خواهد بود. ما فناوری های موبایلی را خواهیم ساخت که شخصی تر، هوشمندتر، مفیدتر و امن تر باشند. ما محصولات تحول سازی مانند گوشی های تاشوی خودمان را عرضه خواهیم کرد که در این صنعت اولین هستند. از آنجایی که ما انواع دستگاه های گلکسی 5G را بصورت گسترده تری عرضه خواهیم کرد، این فناوری هم تجربه هایی را ممکن خواهد کرد که حتی تصورش را هم نمی توانیم بکنیم.
 
از گوشی های تاشو تا 5G ما محصولاتی فوق العاده در مسیرمان داریم که برخی از آنها را به زودی به نمایش خواهیم گذاشت. اما من در عین حال هیجان زده ام که چطور مردم از این فناوری ها برای تغییر زندگی‎شان استفاده خواهند کرد. زیرا تنها در این صورت است که معنادار بودن آن نوآوری واقعیت پیدا خواهد کرد. 
 
 همکاری شفاف
قدرت کارگروهی از فعالیت تنها، بیشتر است. در ماه های گذشته بارها صحت این گفته به من ثابت شده است. داستان انسان های بسیاری که برای کمک به همدیگر گرد هم جمع می شوند و به شکل باورنکردنی یکدیگر را ارتقا داده و صحت این سخن را ثابت کرده اند که جمع همیشه بزرگتر از مجموعه اجزای آن است. 
 
به گفته ی مدیر بخش موبایل سامسونگ، همکاری این کمپانی با گوگل، مایکروسافت، نتفلیکس و اسپاتیفای را در نظر بگیرید. سامسونگ برای بهینه کردن تماس ویدیویی با گوگل همکاری کرده تا کاربران بتوانند راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شرکت همچنین مشارکت خود را با مایکروسافت روی گوشی های هوشمند گلکسی و کامپیوترهای ویندوزی توسعه داده تا کاربران بتواند پیام ها، عکس ها و قرارهای تقویمی را بصورت آنی به دیگران به اشتراک بگذارند. این همکاری ها ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری این کمپانی با Xbox به حوزه بازی هم کشیده خواهد شد. 
 
ما همچنین به قدرت مشارکت اعتقاد داریم زیرا می خواهیم همه، از جمله توسعه دهندگان استارت آپی و جوامع محلی، فرصت رسیدن به رویاهایشان را داشته باشند. برنامه حمایت از استارت آپ ها موسوم به C-Lab و سامسونگ NEXT تنها چند نمونه از روش هایی هستند که ما به کارآفرینان داخل و خارج از شرکت خودمان در مسیر ایجاد، رشد و بزرگ شدن کسب وکارشان کمک می کنیم. 
 
ما در سامسونگ همچنان به ارایه بهترین ایده ها به بازار از سوی هر کسی که باشد، ادامه خواهیم داد زیرا معتقدیم واقعا در کنار هم قوی تر هستیم.
 
 چابکی فعالیت
در دنیای امروز که با سرعتی بالا در حال تغییر است، چابکی یک قابلیت بسیار مهم است. روند بسیار پرفشار چالش هایی که واقعیت کنونی بر ما تحمیل کرده باعث شده تا نیاز به چابکی در عملیات بسیار پراهمیت تر شود: توانایی اولویت بندی منابع و کارآمد بودن و همزمان توانایی پیش بینی روندها و اقدام راسخ برای آینده. این همه گیری امتحانی دشوار بود برای آنکه بتوانیم با سرعت زیاد تغییر کرده و از جوامع محلی خودمان، شرکایمان و کارمندان مان حفاظت کرده و در عین حال شفافیت عملیات آینده مان را هم تقویت کنیم. 
 
این چابکی همان چیزی است که به ما امکان داد تا ابزارهایی قدرتمند با تجربه ای متفاوت ایجاد کنیم که در مراسم Galaxy Unpack معرفی خواهند شد. ما خواست و نیاز مردم به یک ابزار بهینه شده را دیدیم که بتوانند برای کار، بازی و انجام کارهای متفاوت از آن در سبک های مختلف زندگی استفاده کنند. تعهد ما به نوآوری، در کنار چابکی ما در فعالیت به این معنی است که می توانیم تجربه موبایلی را بصورتی کامل متحول کنیم. چابکی عملیاتی همچنین به تغییراتی بنیادین در عرضه تجربه موبایلی از سوی ما منجر شد که شما می توانید کاملا به آن اعتماد کنید. از آنجا که حفاظت از مشتریان اولویت اول ماست، ما در تک تک لایه های دستگاه هایی که ساخته ایم، از چیپ پردازنده تا اپلیکیشن های آن، امنیت را ایجاد کرده ایم. امروز بسیار مفتخریم که پلتفرم امنیتی ناکس ما که امنیتی در سطح تدافعی داشته و در این صنعت پیشرو است، توانسته از بیش از یک میلیارد مشتری در سراسر جهان حفاظت کند. 
 
 آینده نوآوری در موبایل
در تابستان امسال، این سه اولویت راهبردی، مسیر سامسونگ موبایل را در عصر «نُرم جدید» و پس از آن مشخص خواهد کرد. بر اساس همین اولویت ها خودمان را بازسازی خواهیم کرد تا چشم انداز ارائه یک تجربه کاربری نوآور را برای تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان به واقعیت تبدیل کنیم.
 
ما به توسعه اکوسیستم گلکسی و ارائه تجربه هایی ادامه خواهیم داد که به شما کمک خواهند کرد تا با تعداد دستگاه هایی کمتر، کارهایی بیشتر انجام داده و دقیقا روی چیزی که برای تان مهم است تمرکز کنید. حرف آخر اینکه، مسئله اصلی آن است که شما در مرکز همه تجربه های گلکسی ما قرار گرفته و بتوانید زندگی را به کامل ترین شکل ممکن تجربه کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.