تبلت

تلفن همراه

July 30, 2020
12:55 پنجشنبه، 9ام مردادماه 1399
کد خبر: 114644

اپل در تلاش برای فراهم کردن امکان اتصال میان دو آیپد

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی جدید متعلق به اپل منتشر نشده که امکان ارتباط میان آیپد و استفاده از آن‌ها به عنوان یک دستگاه را برای کاربران فراهم می‌کند.
 
اگر این طراحی راه خود را از پتنت‌ها به دنیای واقعی باز کند، می‌تواند خبری خوبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که مدام از آیپد پروهای خود در محل کار استفاده می‌کنند چراکه می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را در اختیارشان بگذارد و بر کاربردهای این تبلت بیفزاید. اما در خصوص این پتنت باید گفت که می‌توان به سه شیوه از آن بهره برد.
 
استفاده از آیپدها به عنوان دو نمایشگر متصل به هم
اگر محیط نمایشگر یک آیپد برایتان کوچک است، می‌توانید با بهره‌گیری از این راهکار، آن را به نمایشگر یک آیپد دیگر متصل کرده و گسترش دهید. درواقع، چیزی شبیه به استفاده همزمان از دو مانیتور که این روزها توسط بسیاری از کاربران در محیط‌های کاری و حتی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این قابلیت می‌تواند به طور خاص برای طراحان، ویرایشگرهای ویدیویی، گیمرها و محققان پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌نویسان بسیار کاربردی باشد. در این پتنت آمده که با برقرار شدن ارتباط میان دو آیپد، می‌توان هرگونه اطلاعات را میان دو دستگاه ردوبدل کرد و یا حتی از توان سخت‌افزاری دستگاه‌ها نیز در کنار هم بهره برد.
 
استفاده از آیپدها در کنار هم همانند یک کتاب
این شیوه با راهکار قبلی شباهت‌های زیادی دارد اما با این تفاوت که اینبار، آیپدهای به صورت عمودی به هم متصل می‌شوند. در واقع، در این روش می‌توانید از دو آیپد به عنوان یک آیپد مجهز به نمایشگر دوگانه استفاده کنید.
 
استفاده از آیپدها در کنار هم همانند یک کتاب
 
 
 
چیزی که امروزه با عرضه گوشی‌های تاشو بر سر زبان‌ها افتاده و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا از این طریق، امکان استفاده از دستگاه‌هایی با نمایشگرهای تاشو را با کمترین دردسر برای کاربران خود فراهم کند. از طرفی دیگر، می‌توان از این شیوه اتصال میان دو آیپد، برای خواندن انواع کتاب‌ها و مجلات بویژه برای کودکان بهره برد.
 
استفاده از یک آیپد به عنوان کیبورد
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، گزینه دیگر استفاده از یکی از آیپدها به عنوان نمایشگر است. به نظر می‌رسد که حتی می‌توان از یک گوشی آیفون مجهز به نمایشگر بزرگ نیز برای این منظور استفاده کرد. اگرچه این ایده کمی‌عجیب به نظر می‌رسد اما می‌تواند کاربران را از اتصال هر گونه کیبورد به دستگاه برای تایپ کردن بی‌نیاز کند.
 
استفاده از یک آیپد به عنوان کیبورد
 
 
در همه این طرح‌ها، اپل از یک لولا برای برقراری اتصال میان این دو تبلت بهره گرفته که هر کدام با ساختاری مشخص به بدنه تبلت‌ها متصل خواهند شد. به طور کل، می‌توان گفت که این ایده می‌تواند برای دارندگان آیپد و آن‌هایی که به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به این تبلت هستند، بسیار کاربردی باشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.