اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 31, 2020
0:07 جمعه، 10ام مردادماه 1399
کد خبر: 114650

تلگرام از اپل شکایت کرد!

Legal-e1511972701789-770x285.jpg
 
ICTna.ir – به دنبال شکایات Rakuten و Spotify ، پیام رسان Telegram هم شکایتی را در رابطه با اپ استور اپل به کمیسیون اروپا ارائه داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شکایت ضد انحصار تلگرام هم براساس همان محوری است که اسپاتیفای و بقیه از آن شاکی هستند و آن چیزی نیست جز عصبانیت ناشی از کمیسیون 30 درصدی اپل و جلوگیری از بارگیری اپلیکیشن توسط کاربران آیفون از برنامه های کانال های جایگزین ضد رقابت!
 
شکایت رسمی علیه اپل چند روز پس از ارسال یک پست وبلاگی توسط مدیرعامل تلگرام یعنی پاول دوروف صورت می گیرد که نظرات خود را درباره این وضعیت اعلام کرده بود.
 
دوروف گفته بود: "در چند ماه گذشته ، بسیاری از برنامه نویسان برجسته مخالفت خود با سیاست های فروشگاه اپ استور اپل را ابراز داشته بودند. اگر صاحب آیفون هستید، چرا باید این نگرانی را برای شما ایجاد کنند؟"
 
به گفته دوروف ، کمیسیون 30 درصدی اپل، منجر به افزایش قیمت بیشتر برای مصرف کنندگان می شود ، برخی از توسعه دهندگان از این امر مستثنا هستند ، اما در هر حال این کار، حریم خصوصی را به خطر می اندازد ، بروزرسانی ها را به تاخیر می اندازد ، شرکت ها را از تجارت خارج می کند ، منجر به تبلیغات بیشتر در داخل برنامه می شود و توانایی این توسعه دهندگان را برای صرف هزینه بیشتر برای توسعه محصول سرکوب می کند.
 
 
به طور خلاصه ، موضع دوروف این است که اپل جامعه توسعه دهندگان را ترک می کند و تجربه را برای کاربران آیفون بدتر می کند.
 
این البته تنها شکایتی نیست که اپل در حال حاضر با آن سر و کار دارد. دو شرکت Spotify و Rakuten هم شکایت علیه این شرکت در اتحادیه اروپا را مطرح کرده اند ، و در ایالات متحده ، مدیرعامل اپل، یعنی تیم کوک اخیراً توسط کمیته فرعی قضایی دادگستری مجلس بازخواست شده است.
 
در اروپا ، اپل ممکن است برای توجیه کمیسیون 30 درصدی برای مقامات مشکلاتی پیدا کند ، پولی که درآمد زیادی از هزینه اجرای فروشگاه اپلیکیشن اپل دارد ، بیشتر است ، در حالی که سیاستمداران آمریکایی مصمم هستند که نفوذ دره سیلیکون را به نوعی کمرنگ کنند. ما گمان می کنیم در آینده ممکن است تغییراتی در فروشگاه اپل ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.