رسانه‌های اجتماعی

August 3, 2020
12:20 دوشنبه، 13ام مردادماه 1399
کد خبر: 114783

مهلت 45 روزه ترامپ به مایکروسافت برای نهایی کردن معامله خرید TikTok

ICTna.ir- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به مایکروسافت اجازه داد طی مدت حداکثر 45 روز مذاکراتش برای خرید اپلیکیشن ویدیوهای کوتاه TikTok را نهایی کند.
 
TikTok Microsoft.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اقدام او باعث شد این غول فناوری آمریکا علاقه خود را به معامله این رسانه اجتماعی پرطرفدار که احتمالا می تواند روابط آمریکا و چین را تحت الشعاع قرار دهد، مطرح کند.
 
ترامپ روز جمعه از برنامه ریزی برای محدود کردن دسترسی به TikTok به دلیل نگرانی های امنیت ملی ناشی از مالکیت چینی این اپلیکیشن و در اختیار داشتن اطلاعات شخصی خبر داده بود.
 
پیشنهاد خرید TikTok که مدعی برخورداری از 100 میلیون کاربر آمریکایی است، فرصت بی نظیری را در اختیار مایکروسافت قرار می دهد تا تبدیل به یک رقیب بزرگ برای غول های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و اسنپ چت تبدیل شود. مایکروسافت همچنین مالک شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین نیز هست.
 
ترامپ ابتدا ایده خرید این اپلیکیشن از سوی مایکروسافت را نادیده گرفت اما پیرو مذاکرات بین ترامپ و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام شد که مذاکرات برای خرید TikTok از شرکت چینی ByteDance ادامه خواهد یافت و انتظار می رود تا 15 سپتامبر به نتیجه برسد.
 
این مهلت زمانی توسط کمیته سرمایه های خارجی در ایالات متحده برای مایکروسافت و ByteDance تعیین شده که معامله را برای ریسک های امنیت ملی احتمالی بررسی می کند.
 
یک منبع آگاه در این باره گفته است که ترامپ به دنبال فشارهای وارده از سوی برخی از مشاورانش و بسیاری از افراد حزب جمهوری خواه نظرش را در این باره عوض کرده است. 
 
محدود کردن TikTok احتمالا نظر بسیاری از کاربران جوان را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تغییر خواهد داد و به نظر می رسد موجی از چالش های قانونی را تحریک کند.
 
مایکروسافت با انتشار اطلاعیه ای ضمن ابراز خرسندی از اهمیت رسیدگی به نگرانی های رئیس جمهور گفته است: خرید TikTok براساس بررسی کامل مسایل امنیتی و تامین تمامی مصالح اقتصادی ایالات متحده از جمله خزانه داری آمریکا صورت خواهد گرفت.
 
ByteDance و کاخ سفید در برابر درخواست ها برای اظهارنظر درباره سخنان مایکروسافت هنوز پاسخی نداده اند و تنها در اطلاعیه ای که در انتهای روز یکشنبه از سوی ByteDance بدون اشاره به TikTok منتشر شد، آمده است که مشکلات پیچیده و غیرقابل تصوری بر سر راهش در جهانی شدن قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.