تلفن همراه

گوشی

August 4, 2020
9:17 سه شنبه، 14ام مردادماه 1399
کد خبر: 114805

مقایسه آیفون SE با آیفون 8: کدام گوشی ارزان اپل مناسب شماست؟

ICTna.ir- آیفون SE 2020 و آیفون 8 بسیار شبیه هم هستند. روی کاغذ هم تقریبا ویژگی های یکسانی دارند. ببینید می خواهید چند دلار صرفه جویی کنید و مدل قدیمی تر را بخرید یا مدل جدید را ترجیح می دهید؟
 
iPhone SE vs. iPhone 8.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ما فکر می کنیم آیفون SE برای بیشتر شما گزینه بهتری است. درحالی که بیشتر سخت افزارهای آنها یکسان است اما این گوشی از همان پردازنده بیونیک آیفون 11 برخوردار است. 
 
این بدین معنی است که این گوشی برای سال های طولانی کاربردی و تازه خواهد بود. ضمن اینکه دوربین آن نیز ارتقا یافته و امکان بازی هایی مثل Fortnite در فریم ریت بالاتر را فراهم کرده است.
 
کدام گوشی برای شما مناسب تر است؟ در زیر تفاوت های مشخص بین دو گوشی آیفون SE و آیفون 8 را باهم بررسی می کنیم تا به شما کمک کند کدام یک برای شما بهتر است.
 
قیمت آیفون SE و آیفون 8
آیفون 8 پرچمدار کوچک آیفون در سال 2017 و 2018 بود. در سپتامبر 2017 عرضه شد و تا به امروز پرفروش ترین گوشی اپل بوده است.
 
هرچند که در آوریل 2020 با رسیدن آیفون SE تولید آن متوقف شد، SE در واقع نسخه ارتقا یافته آیفون 8 است که برای آن دسته از کسانی که نتوانستند آن را تهیه کنند، طراحی شده است.
 
قیمت آیفون SE نسخه 64 گیگابایتی 399 دلار، نسخه 128 گیاباتی 449 دلار و نسخه 256 گیگاباتی آن 549 دلار است. این گوشی با این قیمت در حال حاضر قدرتمندترین گوشی بازار با احتساب گوشی های اندرویدی است.
 
آیفون 8 با قیمت 699 دلار در سال 2017 عرضه شد اما در سال 2020 می توانید با قیمت ارزان تر هم بخرید بطوریکه نسخه ریفربیش شده آن در آمازون به قیمت 274 دلار فروخته می شود. 
 
طراحی آیفون SE در مقایسه با آیفون 8
 
iPhone 8.jpg
آیفون 8
 
وقتی نگاه سریعی به این گوشی ها بیاندازید، رنگ تنها تفاوت فاحش بین این دو گوشی است. ابعاد یکسانی به اندازه 138.4 x 67.3 x 7.3 میلی متر با وزن 148 گرم دارند اما آیفون SE در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز و آیفون 8 در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه شد.
 
جنس کناره های هر دو گوشی آلومینیومی است و پشت و جلوی آن پنل شیشه ای دارد.
 
موقع بررسی آیفون SE اولین چیزی که متوجه آن شدیم این است که طراحی آن از یک جنبه قدیمی شده است. صفحه نمایش آن شکل 16:9 دارد درحالی که تقریبا هر گوشی اندرویدی با قیمت مشابه صفحه نمایش 18:9 یا کشیده تر دارد. که بدین معنی است که فضای خالی زیادی در بالا و پایین صفحه نمایش وجود دارد.
 
تفاوت ظاهری دیگر میان این دو گوشی که تغییر بزرگی هم محسوب نمی شود، این است که آیفون 8 صفحه نمایش لمسی 3D دارد اما SE از این ویژگی برخوردار نیست. البته به هرحال پشتیبانی از 3D Touch در iOS 14 متوقف شده است.
 
هر دو گوشی درخصوص ضد آب بودن از IP67 برخوردارند که برای آیفون SE با قیمت 399 دلار یک ویژگی عالی است. هر دو این گوشی ها برای کسانی که موقع پخش فیلم و بازی که به صفحه نمایش بزرگ نیاز دارند، اذیت نمی شوند، عالی است.
 
مقایسه صفحه نمایش آیفون SE و آیفون 8
 
iPhone SE.jpg
آیفون SE
 
مشخصات آیفون SE و آیفون 8 یکسان هستند. هر دو صفحه نمایش 4.7 اینچی 16:9 با پنل های LCD و رزولوشن 1334 x 750 دارند.
 
این رزولوشن برای سال 2020 پایین است اما هنوز از تراکم پیکسل طلایی رتینای اپل بهره می برد و بنابراین این صفحه نمایش های کوچک عالی هستند. هر دو صفحه نمایش از ویدیوهای HDR پشتیبانی می کنند هرچند به لطف محدودیت های پنل LCD در رنگ و تمایز، نتیجه آن قدری متمایز نیست که در آیفون 11 Pro قابل مشاده است. 
 
مقایسه دوربین و باتری آیفون SE و آیفون 8
 
iPhone SE 2.JPG
آیفون SE
 
دوربین چیزی است که تفاوت ها را به مساله جالبی تبدیل می کند. هر دو این گوشی ها سنسور یکسانی با چیپست 12 مگاپیکسل سونی با 1.22 میکرون پیکسل های سنسور برخوردارند. هر دو لنز f/1.8 و لرزش گیر تصویر نوری دارند. هر دو می توانند با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه ویدئو ضبط کنند.
 
اگر هر دو گوشی را برای عکاسی یا فیلمبرداری در فضای باز تست کنید، تفاوت های فاحشی را مشاهده می کنید. آیفون SE رنج داینامیکی بهتری دارد.
 
آیفون SE همچنین از لرزش گیر ویدئویی بهتری از آیفون 8 به لطف تصوبرداری 4K و 30 فریم در ثانیه برخوردار است.
 
از آنجایی که آیفون SE دوربین پشتی دوم برای استفاده به عنوان عمق دهنده ندارد، پورتره تنها برای تصاویر افراد و نه اشیا کاربرد دارد اما این ویژگی مهم دیگری برای SE است.
 
این یکی از بهترین تجربه های دوربین گوشی است که می توانید با قیمت 399 دلار کسب کنید. حتی میکروفن آن برای شفافیت صدا در ویدئوها ارتقا یافته است. هرچند آیفون SE از ویژگی به روز شده دوربین های آیفون های گران قیمت اپل برخوردار نیست. سنسور 7 مگاپیکسل خواهید داشت. خوب است اما اتفاق ویژه ای نیست.
 
هر دو گوشی ظرفیت باتری یکسان 1821 میلی آمپر دارند. اما برخی آزمایش های دقیق تر نشان دادند که باتری آیفون SE دوام بیشتری دارد که مرهون بهینه سازی توان آن است.
 
در دنیای واقعی تفاوت فاحشی میان طول عمر باتری این دو گوشی وجود ندارد. باتری هر دو یک روز و نه بیشتر دوام دارد. اگر به رسانه های اجتماعی عادت دارد، پس باتری زیادی نیاز خواهید داشت. بنابراین به فکر آیفون 11 یا آیفون XR باشید.
 
مقایسه مشخصات آیفون SE و آیفون 8
 
iPhone 8 3.jpg
آیفون 8
 
لوازم جانبی آیفون SE به واسطه پردازنده آن در دسترس هستند. این گوشی بیونیک A13 دارند که مشابه همان چیپست استفاده شده در آیفون 11 پرومکس است.
 
این شگفت انگیز است وفتی بدانید که آیفون SE نه تنها ارزان تر است بلکه صفحه نمایش با رزولوشن پایین تری دارد که موقع استارت به توان کمتری نیاز دارد.
 
آیفون 8 بیونیک A11 دارد. خوب است و می توانند با آن گیم هایی مانند Fonite، کال آف دیوتی یا PUBG را بدون هیچ مشکلی بازی کنید.
 
برخورداری آیفون SE از بیونیک A13 خبر بسیار خوبی است اگر قصد دارید این گوشی را برای چندین سال نگه دارید. اپل پشتیبانی از به روزرسانی iOS برای گوشی هایی که نتواند نسل بعدی نرم افزار را استفاده کنند، متوقف می کند. بر همین اساس آیفون SE در این زمینه جلوتر است و نه تنها پردازنده آن بسیار قوی تر است بلکه رم بیشتری هم دارد. آیفون 8 از رم دو گیگاباتی و آیفون SE از رم سه گیگاباتی برخوردارند.
 
آیفون SE انیموجی یا Face ID را پشتیبانی نمی کند زیرا دوربین سخت افزار موردنیاز ردیابی صورت را ندارد. باز کردن قفل گوشی با صورت اهمیتی ندارد زیرا Touch ID عالی است.
 
مقایسه کلی آیفون SE و آیفون 8
 
iPhone SE 3.jpg
آیفون SE
 
آیفون SE بسیار شبیه آیفون 8 است اما از به چند لحاظ بهتر از آن است. پردازنده سریع تر و جدیدتر آن به معنی پشتیبانی طولانی مدت تر اپل از آن است.
 
بیونیک A13 اپل همچنین بهبودهای بسیار مهمی در دوربین ایجاد کرده است حتی اگر سخت افزار آن یکسان یا حداقل خیلی شبیه باشند. تصاویر رنج داینامیک بیشتری دارند، تصاویر شب بهتر دیده می شوند و می توانید از مود بلر کردن بک گراند پرتره استفاده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.