تلفن همراه

گوشی

August 5, 2020
20:32 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114893

رونمایی از گوشی های جدید 5G سامسونگ Note20 و Note20 Ultra

ICTna.ir- عصر امروز سامسونگ از دو پرچمدار جدید سری نوت خود در دو نسخه Note 20 و Note 20 Ultra رونمایی کرد.
 
Galaxy-Note20-Ultra_Group-2.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سال های اخیر بازار گوشی های هوشمند رشد چشمگیری داشته اند. برای کاربرانی که از گوشی برای تعامل و در تماس بودن استفاده می کنند، محصولات سری S و برای کسانی که کار برایشان در اولویت است، بهره وری و کارآیی بیشتر با گوشی برایشان اهمیت دارد و گوشی برایشان ابزاری برای ارتقای بهره وری و کارایی است، سری نوت عرضه شده است.
 
محصول جدید که به آن پاور فون گفته می شود، قصد دارد توانمندی کاربر را برای کارهایی که دوست دارد، افزایش دهد.
 
خانواده گلکسی نوت 20 بی شک قوی ترین دیوایس سری نوتی است که عرضه شده و همزمان یک کامپیوتر پرقدرت است که در کنار آن می توان بهترین تجربه گمینگ را هم داشت.
 
این محصول در دو نسخه گلکسی نوت 20 اولترا با قیمت 1300 دلار و گلکسی نوت 20  با قیمت هزار دلار عرضه می شود. گلکسی نوت 20 اولترا برای کاربران وفادار به سری نوت ارایه شده و کسانی هسستند که نیاز به بهترین صفحه نمایش نوت دارند و در کنار آن به پردازنده سریعی برای پیشبرد کارهایشان نیاز دارند و می خواهند تجربه کاربری شان در بالاترین سطح ممکن باشد.
 
سری نوت 20 برای کسانی است که می خواهند برای اولین بار سری نوت را تجربه کنند و حاضرند سری گوشی های شان را عوض کنند و بتوانند بیشترین بهره وری از کار و اوقات فراغت خود و بازی کردن داشته باشند، ارایه شده است.
 
S Pen
مسلما سری نوت با امضای مخصوص این دستگاه یعنی قلم هوشمند یا S Pen توصیف می شود و به کاربر این امکان را می دهد که چطور ایده هایش را در هر شرایط و هر جا که هست، مطرح کند. همیشه S Pen می تواند بهترین وسیله برای یادداشت کارهای روزانه و ثبت ایده ها باشد و بخاطر امکانات زیادی که در آن تعبیه شده، تجربه آن چیزی بیشتر از یک قلم برای نوشتن است. برای بهبود تجربه کاربری در سری نوت 20 دقت قلم وارد مرحله جدیدی شده است.
 
در سری های قبلی تاخیر قلم روی صفحه نمایش حدود 46 میلی ثانیه بود که روی گلکسی نوت 20 به 26 میلی ثانیه و روی نسخه اولترا به 9 میلی ثانیه کاهش یافته است.
 
در سری های قبلی نوت قابلیت ایر اکشنز معرفی شده بود که کمک می کرد کاربر از راه دور با گوشی تعامل داشته باشد و به گوشی فرمان بدهد. این ایر اکشنزها پنج مود جدید برای کارهای متنوعی مانند ارایه پرزنتیشن، کنترل اسکرین تماشای فیلم یا نوشتن روی اسکرین با حرکت ممتد را فراهم کرده اند.
 
همه این تغییرات منتهی به قلم نیست و نرم افزار نوت هم پیشرفت های زیادی کرده است. در گلکسی نوت 20 با برنامه نوت می توانید بیشتر و راحت تر همه چیز را بنویسید و ذخیره کنید. الان می توانید به راحتی هرچه که در نوت می نویسید را به صورت آنی 10 تا 15 ثانیه به صورت خودکار سیو کند و داخل تبلت یا ویندوز 10 با ست کردن امکان به صورت آنی ببینید. 
 
Audio Bookmark ویژگی دیگری است که به آن اضافه شده است. به راحتی می توان صدا را ضبط کرد و شروع به یادداشت برداری کرد تا صدا و نوشته باهم سینک می شوند. 
 
در PDF می توانید به صورت مستقیم بنویسید و یادداشت برداری و هایلایت کنید و به صورت پاورپوینت آن را ذخیره کنید تا در دستگاه های دیگر هم به راحتی از آن استفاده کنید.
 
با استفاده از هوش مصنوعی، گلکسی نوت 20 الگوی نوشتن شما را تشخیص می دهد و آن را صاف می کند تا نوشته صاف و تمیزی را در نوت ذخیره کنید.
 
قسمت هیجان انگیز درمورد S Pen همکاری سامسونگ با شرکت مایکروسافت است که با استفاده از Link to Windows می توان نوتیفیکیشن و … را دریافت کرد و امروز به مرحله جدیدی رسیده و امروز وقتی گوشی را به ویندوز وکنید، یک اسکرین به صورت آینه ای دارید و صفحه نمایش گوشی روی کامپیوتر نمایش داده می شود و علاوه بر آن می توان شش اپلیکیشن دیگر را هم باز نگه داشت. همچنین می توانید نوت ها را با برنامه Outlook و سایر برنامه های مایکروسافت سینک کنید.
 
قدرت سرگرمی
یکی از اتفاقاتی که در نوت 20 افتاده، مربوط به گیم بوستر است. باتوجه به پیشرفت پردازنده هوش مصنوعی، گیم بوستر می تواند کمک کند و بازی را به صورت همزمان آنالیز کند تا بهترین کارایی را نسبت به بازی که انجام می دهید، ارایه دهد.
 
در کنار آن نوتیفیکیشن های مزاحم بازی را بلاک می کند تا تمرکز صرفا روی بازی باشد. این در کنار سرعت عمل لمسی صفحه نمایش هم ارایه شده است. در بازی هایی که به سرعت لمسی نیاز دارید به 240 هرتز رسیده که دو برابر مدل قدیمی نوت است. با خیال راحت بازی های اکشن و تعاملی را اجرا کنید. 
 
قابلیت سینک شدن همزمان با بلوتوث از دیگر ویژگی های این گوشی ها است. در زمان بازی ممکن است تاخیر بین صدا و تصویر داشته باشید که در خانواده نوت 20 کاملا از بین رفته و با کیفیت خیلی بالا می توان صدا و تصویر را همزمان دریافت کرد. 
 
این سیستم به خنک کننده هم نیاز دارد که سریع ترین خنک کننده در این نسخه از گوشی به کار رفته است.
 
تجربه بازی با نوت هم با صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت 6.9 اینچی در نسخه اولترا و 6.7 اینچی در نسخه معمولی و در کنار آن اسپیکر استریو AKG کمک می کنند تا تجربه خوبی از گیم داشته باشید.
 
تکنولوژی های 5G و وای فای 6 هم روی این گوشی عرضه شده اما باید منتظر باشیم تا بستر آن فراهم شود تا بالاترین کیفیت فناوری موبایل را داشته باشید.
 
فیلمبرداری
فیلمبرداری در چند سال اخیر برای کاربران مهم شده است. باتوحه به کیفیت فیلمبرداری 8K که در گلکسی S20 معرفی شده است. می توانید با استاندارد سینمایی فیلم بسازید و نسبت تصویر 21:9 که در تلویزیون می بینید را داشته باشید. 
 
پرو ویدئو قابلیت دیگری است که معرفی شده است تا بتوانید ایزو، سرعت شاتر، میزان نوردهی و اندازه فوکوس را تعیین کنید. قابلیت مهم زوم کردم نرم هم به آن اضافه شده است که با سرعت مورد علاقه خودتان زوم این یا زوم آوت کنید.
 
از الان می توانید کنترل اینکه صدا را از کدام قسمت محیط بگیرید یا برای جدا کردن نویز محیط، صدایی که دوست دارید را ضبط کنید و از صدای محیط جدایش کنید. می توانید حتی از میکروفن هایی که به صورت USB هستند هم استفاده کنید و صدا را ضبط کنید.
 
بزرگترین فرق دوربین ها، قابلیت هیبرید لیزر اوتو فوکوس هست که با این قابلیت در کنار تشخیص چهره می تواند فوکوس را جابجا کند. سنسور اصلی 180 مگاپیکسل در نسخه اولترا است و تا 50 برابرمی توانید زوم کنید. در نسخه معمولی تا 30 برابر می توانید زوم کنید. 
 
قدرت کاربری
سامسونگ نسل جدید ارتباط بین دستگاه ها را با چیپ اولترا واید بند یا همان UWB با مصرف انرژی کم که تعامل با اینترنت اشیا دارد را معرفی کرده است. 
 
این تکنولوژی است ک با استفاده از آن می توان بدون لمس هیچ چیزی وارد خودرو شد یا از درهای هوشمند بدون وسیله سخت افزاری وارد شد. با UWB می توانید به راحتی و به صورت امن اطلاعات رد و بدل کنید. این دستگاه نسبت به زوایه حساس است و اگر آن را به سمت دستگاه دوست تان بگیرید، می تواند اطلاعات را دریافت کند. این یعنی 10 برابر سرعت بیشتر نسبت به NFC و بلوتوث. 
 
AR Finder هم فناوری دیگری است که برای پیدا کردن اشیاه و چیزهایی که در خانه گم می کنید، سامسونگ روی این دو گوشی عرضه کرده است.
 
صفحه نمایش
صفحه نمایش های نوت 20 اولترا 6.9 اینچ و نوت 20 نیز 6.7 اینچ هستند. البته در نسخه اولترا از فرکانس 120 هرتز استفاده می کند و اکنون به داینامیک ریفرش ریت تبدیل شده است و به صورت پویا است.
 
هوش مصنوعی گوشی تشخیص می دهد که در حال پخش چه محتوایی هستید و اگر متن می خوانید آن را روی 10 هرتز تنظیم می کند تا باتری را ذخیره کنید و اگر بازی می کنید و نیاز به صفحه نمایش سریعی دارید که چشم خسته نشود و تصاویر را نرم ببینید، روی 120 هرتز ثبت می شود تا هم باتری و هم کیفیت بهترین عملکرد را داشته باشند.
 
سخت افزار
اکنون با در اختیار داشتن یک صفحه نمایش بزرگ می توانید چند اپلیکیشن مختلف را باز کنید و مالتی تسک باشید. چنین صفحه نمایشی به پردازنده قدرتمند Exynos 990 نیاز دارد که همه تسک ها را اجرا کند و نسبت به نوت 10 هم 19 برابر قدرت پردازش بهتری دارد و البته در گرافیک حول و حوش 15 درصد بهتر شده است.

این در کنار رم LPDDR5 است و به تنهایی 1.5 برابر سرعت بیشتری دارد و 20 درصد مصرف باتری کمتر نوید این را می دهد که گوشی نوت قدرتمند باشد و از پس همه کارهای مورد نیاز کاربران برآید.
 
باتری
باتری نوت 20 با ظرفیت 4300 میلی آمپر و نوت 20 اولترا 4500 میلی آمپر است و شارژر آن 25 وات است. ظرفیت باتری برای کاربران نوت بسیار مهم است و می توانند در 30 دقیقه بیشتر از 50 درصد گوشی خود را شارژ کنند و باتری را برای استفاده در کل روز آماده نگه می دارد. 
 
امنیت
این بخشی است که برای سامسونگ اهمیت ویژ] ای دارد و توجه خاصی برای حفاظت از داده های کاربران دارد. samsung knox پلتفرم امنیتی سامسونگ است و از موقعی که کاربر گوشی را روشن می کند، گوشی را تا پردازش های کامل چک می کند. اما در پردازنده یک بخش اختصاصی به نام Secure Processor وجود دارد که کارهایی که نیاز به امنیت فوق العاده بالایی مثل احراز هویت اثر انگشت و فولدر امن در آنجا پردازش می شوند تا اطلاعات کاربران در آن حفظ شود.
 
طراحی
همانطور که گفته شد سری نوت 20 یک دستگاه قدرتمندی است که قرار است وقت کاربر را در اوقات فراغت و کار پر کند و مطئن باشید به همه کارها می رسید. چنین دستگاهی به ظاهر و طراحی فوق العاده موردنیاز کاربران نوت نیاز دارد.
 
حاشیه در صفحه نمایش به حداقل خود رسیده و سعی شده بدنه حالت رنگ های رمزآلود داشته باشد و طوری طراحی بشود که اثر انگشت یا لکه ها روی آن کمتر دیده شوند.
 
گوشی نوت 20 اولترا در سه رنگ رمزآلود یا Mystic Bronze، Mystic Black و Mystic White عرضه شده و در نسخه نوت 20 هم سه رنگ Mystic Bronze، Mystic Green و Mystic Grey در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
قرار است خانواده نوت 20 از ماه سپتامبر 2020 در بازار جهانی ارایه شود و نسخه های 5G آن در برخی بازارهای منتخب ارایه خواهد شد. نسخه 5G گوشی نوت 20 اولترا در دو نسخه 12 گیگابایت رم، حافظه داخلی 512 گیگابایت و 128 گیگابایت عرضه شود. نسخه نوت 20 هم با رم 8 گیگابایت و 128 گیگ حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در اکوسیستم این محصول سعی شده از رنگ های Mystic استفاده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.