تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

August 5, 2020
22:30 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114897

سامسونگ گلکسی واچ 3 معرفی شد

گلکسی واچ 3 سامسونگ با قابلیت‌های متعدد سلامت و ورزشی، اکنون خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل واچ معرفی می‌کند.
 
 
سامسونگ دقایقی پیش در رویدادی اختصاصی و آنلاین، جدید‌ترین گجت‌های هوشمندش را رونمایی کرد. درکنار خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی تب S7، نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ معرفی شد که بهبود‌های گسترده‌ای به‌همراه دارد.
 
پس از معرفی گلکسی واچ در سال ۲۰۱۸، تغییر نام ساعت هوشمند سامسونگ به واچ اکتیو را شاهد بودیم که دو نسل از آن به بازار عرضه شد. حال سامسونگ نسل جدید ساعت هوشمند خود را با همان نام پیشین گلکسی واچ را عرضه خواهد کرد؛ اما نکته‌ی جالب در‌این‌باره عبور از عدد ۲ و نام‌گذاری ساعت جدید به گلکسی واچ ۳ است که شاید برای برخی کاربران گمراه‌کننده باشد.
 
 
Galaxy Watch 3 در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد که بزرگ‌ترین مؤلفه‌ی ظاهری آن‌ها را می‌توان بازگشت حلقه‌ی چرخشی مخصوص گلکسی واچ‌ها را دانست که یکی از قوت‌های آن‌ها دربرابر رقبا محسوب می‌شد. نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.
 
پردازنده‌ی دو‌هسته‌ای ۱/۱۵ گیگاهرتزی اکسینوس ۹۱۱۰ درکنار یک گیگابایت حافظه‌ی رم و هشت گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی دستگاه را برعهده دارد. نسخه‌ی LTE گلکسی واچ ۳ نیز به مودم LTE با پشتیبانی از سیم‌کارت‌های eSIM و نسخه‌ی ۵/۵ سیستم‌عامل تایزن مجهز خواهد بود.
 
 
جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ به‌لطف بهره‌وری از استاندارد IP68 در وضعیت‌های مختلف آب‌و‌هوایی و نفوذ مایعات بسیار توانمند ظاهر می‌شود تا بدون نگرانی در محیط‌های مختلف حتی استخر نیز از آن بهره ببرید. انرژی موردنیاز خانواده‌ی گلکسی واچ را باتری‌های ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی برای نسخه‌ی ۴۵ میلی‌متری و ۲۴۷ میلی‌آمپرساعتی برای مدل ۴۱ میلی‌متری تأمین خواهد شد. شارژر بدون‌سیم نیز در جعبه‌ی دستگاه دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
سامسونگ در بخش قابلیت‌های سلامتی و ورزشی، تلاش زیادی کرده است؛ به‌همین‌دلیل، گلکسی واچ ۳ را می‌توان یک سرو‌گردن از محصولات پیشین سامسونگ توانمندتر دانست. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.
 
 
مدیریت خواب کاربران یکی از قابلیت‌های گلکسی واچ ۳ است که به‌گفته‌ی سامسونگ، اکنون عملکرد به‌مراتب دقیق‌تری دارد و با مؤلفه‌ی Sleep Score اطلاعات بسیار مفید‌تری ارائه می‌دهد.
 
باتوجه‌به شیوع کرونا و قرنطینه بسیاری از مردم، سامسونگ ۱۲۰ ویدئو آموزش ورزش در خانه را دراختیار تمام کاربران گلکسی واچ ۳ قرار خواهد داد. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی واچ ۳ و گلکسی نوت ۲۰ بسیار هماهنگ خواهند بود و قابلیت‌های جذابی نیز برای این منظور توسعه داده شده است. به‌عنوان مثال، می‌توان به امکان پاسخ خودکار و سریع پیام‌ها ازطریق ساعت (پیام متنی یا گیف) یا برقراری تماس ازطریق ژست حرکتی خاصی اشاره کرد.
 
 
فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ سامسونگ از فردا، ۶ اوت (۱۶ مرداد)، در برخی کشورها و عرضه‌ی ساعت در کشور‌های اروپایی نیز از ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای و با قیمت ۴۲۹ یورو و مدل ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی و تیتانیومی (اواخر سال) و با قیمت ۴۵۹ دلار دردسترس کاربران خواهد بود. ناگفته نماند برای خرید نسخه‌ی LTE نیز باید پنجاه یورو هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.