تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 6, 2020
12:34 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1399
کد خبر: 114921

اعطای مجوز فعالیت به دو اپراتور خصوصی در صنعت پست

 مدیرعامل شرکت ملی پست از اعطای مجوز فعالیت به دو اپراتور خصوصی پست خبر داد و گفت: سرمایه شرکت ملی پست ۱۲ هزار میلیارد تومان است و شرکت‌ها برای ورود به این حوزه حداقل نیاز به سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی دارند.
 
«حسین نعمتی» روز پنجشنبه با اعلام این خبر که مجوز دو اپراتور پستی صادر شده است، افزود: برای همکاری با بخش خصوصی در حوزه پستی کشور، مجوز لازم برای آغاز به کار این دو اپراتور پستی را صادر کرده‌ایم اما تا این لحظه آن‌ها عملا کاری پیش نبرده‌اند.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: فعالیت آن‌ها به این دلیل، راضی کننده نیست که ویژگی پست کار فیزیکی و پر دردسر است و هر کسی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه نیست.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: سرمایه شرکت ملی پست در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان است. شرکت‌های خصوصی برای وارد شدن به این میدان باید حداقل ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند. ضمن این که شرکت ملی پست یک عقبه ۱۰۵ ساله نیز دارد که تجربیات خوبی در آن نهفته شده است. شاید به همین دلیل است که آن‌ها نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.
 
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش ها سالانه حدود ۳۰۰ میلیون بسته و مرسوله از طریق شبکه پستی جابه‌جا می‌شود.  
 
در ماه های اخیر به علت شیوع کرونا میزان جابجایی مرسولات پستی حدود پنج برابر شده است که بخشی عمده آن به بسته های بزرگ تعلق دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.