اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 11, 2020
14:47 سه شنبه، 21ام مردادماه 1399
کد خبر: 115071

اوبر و لیفت تسلیم خواسته‌های رانندگان خود شدند

دو برنامه تاکسی یابی اینترنتی اوبر و لیفت مجبور شدند در برابر خواسته‌های رانندگان خود کوتاه بیایند و آنها را به عنوان کارمند خود بپذیرند تا حقوقشان را رعایت کنند.
 
 به نقل از انگجت، بر اساس مصوبه جدید مجلس قانون گذاری ایالتی کالیفرنیا بسیاری از کارکنان شرکت‌های فناوری از این پس به عنوان کارمند و نه پیمانکار محسوب خواهند شد. البته این مصوبه مربوط به یک سال قبل است، اما شرکت‌هایی مانند اوبر و لیفت تا به حال از عمل به آن خودداری کرده بودند.
 
به دنبال تخلف اوبر و لیفت از این مصوبه مقامات قضائی ایالت کالیفرنیا این دو شرکت را مورد پیگرد قانونی قرار دادند و روز گذشته اتان شولمن قاضی دادگاه عالی سان فرانسیسکو حکمی صادر کرد که بر اساس آن رانندگان را نمی‌توان پیمانکاران مستقل قلمداد کرد و آنها کارمند اوبر و لیفت محسوب شده و لذا باید حقوقشان محفوظ بماند.
 
بر طبق حکم یادشده اوبر و لیفت برای تقاضای فرجام خواهی ده روز فرصت دارند. هر دو شرکت اعلام کرده‌اند نسبت به این حکم اعتراض می‌کنند. آنها مدعی هستند خود رانندگان تمایل دارند به عنوان پیمانکار مستقل فعالیت کنند. این در حالی است که بسیاری از رانندگان تصریح کرده‌اند در صورتی که کارمند اوبر و لیفت محسوب شوند از حقوق و مزایای بیشتری بهره مند می‌شوند و اخراج و تعلیق آنها نیز برای شرکت‌های مذکور ساده نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.