تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 12, 2020
11:01 چهارشنبه، 22ام مردادماه 1399
کد خبر: 115092

غول‌های فناوری علیه سیاست ترامپ وارد عمل شدند

 
 
چندین شرکت فناوری بزرگ آمریکایی شامل اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت به مبارزه حقوقی علیه تصمیم ترامپ برای ممنوعیت صدور روادید جدید برای کارکنان خارجی موقتی پیوستند.
 
این گروه از دادگاه خواستند به صدای صنعت فناوری در شکایتی اضافه شوند که با این ممنوعیت مخالف است و اعلام کردند ممنوعیت مذکور آسیب جبران ناپذیری به کسب و کارها و اقتصاد آمریکا وارد می کند.
 
رئیس جمهور آمریکا در ۲۲ ژوئن بیانیه ای صادر کرد که شماری از برنامه های ویزای غیرمهاجرتی شامل ویزای H-۱B برای مشاغل تخصصی مهارت بالا، ویزای H-۲B برای کارکنان غیرکشاورزی و ویزای L-۱ برای انتقالهای درون شرکتی را معلق کرد.
 
از جمله شرکتهای فناوری دیگری که در پرونده دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا علیه این تصمیم شکایت کرده اند، شرکت ادوب، GitHub، اینتل و مایکروسافت دیده می شوند. ۵۲ شرکت به صورت جداگانه درخواست مشابه برای به چالش کشیدن اقدامات ترامپ در واشنگتن را مطرح کرده اند.
 
این گروه در اظهارنامه دادگاه نوشته اند که تعلیق برنامه های ویزای غیرمهاجرتی از سوی رئیس جمهور که ظاهرا برای حمایت از کارکنان آمریکایی بوده است در واقع به این کارکنان، کارفرمایانشان و اقتصاد کشور لطمه می زند. به جای مصون نگه داشتن کارکنان آمریکایی از تهدید رقابت خارجی، تصمیم ترامپ باعث می شود شرکتها مشاغل تخصصی مهارت بالا را در خارج بکار بگیرند زیرا در داخل کشور تقاضا برای چنین مشاغلی از کاندیداهای موجود فراتر است.
 
گوگل، اسپاتیفای یو اس ای و بلومبرگ هم درخواست کردند به شرکتهایی اضافه شوند که از دادگاه خواستار جلوگیری از اجرای سیاست جدید ترامپ شده اند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، انجمنهای صنعتی از جمله اتاق بازرگانی آمریکا ماه گذشته برای جلوگیری از اجرای تصمیم رئیس جمهور این کشور شکایت کردند و روز جمعه ۲۲ ایالت و منطقه کلمبیا به مخالفت با موضع دولت در این پرونده برخاستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.