رسانه‌های اجتماعی

August 12, 2020
12:57 چهارشنبه، 22ام مردادماه 1399
کد خبر: 115112

فیس بوک هفت میلیون پست حاوی اطلاعات غلط درباره کرونا را پاک کرد

ICTna.ir – فیس بوک از پاک کردن هفت میلیون پست حاوی اطلاعات غلط درمورد ویروس کرونا شامل محتواهای اقدامات پیشگیرانه جعلی و درمان های اغراق شده در سه ماهه دوم سال 2020 خبر داد.

Facebook Content.JPG

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شبکه اجتماعی در بخشی از ششمین گزارش اجرای استانداردهای جامعه که در سال 2018 با رویکرد برقراری آرامش و حذف تنش ها از پلتفرم خود تدوین کرده بود، این ارقام را اعلام کرده است.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان از کارشناسان دعوت کرده است تا پیشنهادات خود را در هفته جاری برای ممیزی معیارهای استفاده شده در این گزارش برای اجرا در سال 2021 ارایه دهند.

این شرکت همچنین 22.5 میلیون پست حاوی سخنان نفرت انگیز درباره اپلیکیشنش را در سه ماهه دوم سال جاری پاک کرده است. رقمی که رشد فزاینده ای را نسبت به رقم 9.6 میلیون پست در سه ماهه نخست سال نشان می دهد اما آن را به جهش ارتقای فناوری تشخیص در شناسایی چنین پست هایی نسبت داده است.

فیس بوک همچنین 8.7 میلیون پست در مقایسه با 6.3 میلیون پست در سه ماهه قبل که مرتبط با سازمان های تروریستی بوده اند را پاک کرده است.

فیس بوک گفته است تکیه بیشترش برای شناسایی چنین پست هایی روی اتوماسیون طراحی شده برای مرور محتوای پست ها از ماه آوریل است چراکه با شیوع کووید 19 و تحت الشعاع قرار گرفتن زمان کاری اداره ها، هوش انسانی کمتری برای بررسی این موضوع در اختیار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.