رگولاتوری

August 15, 2020
12:22 شنبه، 25ام مردادماه 1399
کد خبر: 115191

موافقت دادگاه آمریکا با FCC برای حذف خط قرمزهای اسقرار 5G

ICTna.ir – آجیت پای، رئیس FCC توانسته است رای دادگاه تجدید نظر درخصوص رد اعتراضات صورت گرفته به قوانین جدید برای تسریع در راه اندازی زیرساخت های شبکه 5G را دریافت کند و حالا از خوشحالی در آسمان هفتم به سر می برد.
 
Ajit-Pai-512x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این قوانین که در سپتامبر 2018 معرفی شدند، به مقامات محلی این اختیار را داده است که برای دریافت مجوزهای لازم به اختیار خود برنامه ریزی کنند اما در عین حال میزان پرداخت هزینه ها را محدود کرده است. این قوانین مورد استقبال صنعت تلکام که اغلب درخصوص خط قرمزهای بی شماری که پیش پای آنها گذاشته می شد، شکایت داشتند، قرار گرفته است.
 
این قوانین توسط برخی از مقامات محلی مورد اعتراض قرار گرفت و سعی کردند تا از طریق کانال های قانونی، اجرای آن را متوقف کنند اما برخلاف آنها فعالان صنعت تلکام از حکم دادگاه در حمایت از قوانین FCC بسیار خرسند هستند.
 
پای درباره این حکم گفته است این تصمیم پیروزی بزرگی برای راهبری ایالات متحده در 5G، اقتصاد ملی و همچنین مشترکان آمریکایی خواهد بود.
 
این دادگاه تلاش های FCC برای راه اندازی سریع تر زیرساخت های حیاتی 5G را که بخشی از برنامه 5G FAST محسوب می شود، تایید کرده است تا هزینه های گزاف اضافه تحمیل شده توسط دولت های ایالتی و محلی مانع توسعه این فناوری نشود.
 
مانند بیشتر کشورهای دموکراتیک، اپراتورهای تلکام آمریکا برای توسعه شبکه 5G خود با چالش های دست و پاگیر بروکراسی مواجه شده اند و قوانین وضع شده به منظور تسهیل فرایند توسعه این شبکه تدوین شده اند و به نظر می رسد برای صنعت تلکام آمریکا پازل های موردنیاز توسعه 5G به تدریج در جای درست خود قرار می گیرند.
 
در کنار تلاش ها برای کاهش خط قرمزها، FCC همچنین درحال آزادسازی باند فرکانسی متوسط بیشتری است. اپراتورهای مخابراتی آمریکا درحال حاضر توانسته اند تجربه ضعیفی از 5G را در اختیار کاربران خود قرار دهند که بیشتر ناشی از کمبود باند فرکانسی متوسط است.
 
مزایده باند فرکانسی این کشور نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است ضمن به اشتراک گذاری امواج بیشتر، 100 مگاهرتز باند فرکانسی متوسط دیگر را نیز آزاد کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.