اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

August 18, 2020
16:31 سه شنبه، 28ام مردادماه 1399
کد خبر: 115332

رایزنی برای افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور

 
 
رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرایند یاددهی ـ یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
 
 علی باقرزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده‌ای غیر منتظره ‌و ناشناخته برای نظام‌های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.
 
وی بر پایش و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی یادگیری تاکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
 
باقرزاده با بیان اینکه نظام‌های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده‌اند، اظهارکرد: اکثر توصیه‌های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.
 
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهمتر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه‌های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.
 
باقر زاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان  پایه‌های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.
 
وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش‌ها نشان داده‌اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می‌رود پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.
 
باقرزاده با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می‌گیرند بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می‌کند و باید برای این مهم نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: دانش آموزان  بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می‌گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
باقرزاده با بیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.
 
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.
 
باقرزاده با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می‌کند گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می‌شود.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.