بازی

فناوری اطلاعات

August 24, 2020
14:53 دوشنبه، 3ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115552

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دلایل موفقیت بازی «منچرز» را بررسی کرد

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین پژوهش خود دلایل سیر صعودی موفقیت بازی موبایلی ایرانی «منچرز» را بررسی کرد. براساس این گزارش، «ارتقا مداوم بازی در جهت بهبود کیفیت هنری و تجربه کاربری»، «تقویت گیم‌پلی بازی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به صورت مستمر»، «ثبات کیفیت فنی و اتصال آنلاین» و «پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط مستمر با کاربران بازی» از جمله مواردی است که سبب شده تا این بازی در میان بازیکنان پرطرفدار شود.
 
به گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی موبایلی «منچرز» در سبک تفننی سال ۹۳ توسط استودیو ««اینستایتل گیمز» عرضه شد. حالا پس از گذشت ۶ سال از حضور این بازی در بازار بازی ایران، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گزارشی ضمن بررسی کمی شاخص‌های کلیدی موفقیت مِنچِرز در بازه زمانی اول تیرماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ۹۹، به سیر صعودی موفقیت این بازی پرداخته است. براساس گزارش دایرک این بازی در سال‌های حضورش در بازار بازی همواره جزو برترین بازی‌های ایرانی بوده است. بر اساس آمارهای موجود حاصل از تجزیه ‌و تحلیل داده‌های بازی مِنچِرز، در بازه تیرماه ۹۶ تا اردیبهشت‌ماه ۹۹، بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار حساب کاربری برای این بازی ایجاد شده که نشان می‌دهد کاربران در مجموع ۵ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۱۱ دقیقه مِنچِرز بازی کرده‌اند. بازیکنان اصلی این بازی همچنین مردان و زنان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند.
 
براساس این گزارش پژوهشی، بازی‌های زیادی در سبک تفننی تولید و عرضه می‌شوند، خلاف باور عمومی، اگرچه این بازی‌ها در ظاهر ساده هستند؛ اما در عمل توسعه و نگهداری آنها بسیار دشوار است و به همین دلیل بسیاری از بازی‌های مشابه با شکست مواجه می‌شوند. اینکه چه اتفاقی افتاده تا استودیو «اینسایتل گیمز» به‌عنوان مالک بازی مِنچِرز، توانسته طی ۶ سال گذشته در رقابت با سایر رقبا همواره در جایگاه بالایی قرار بگیرد، سوالی است که پاسخش را باید در بررسی روند پیموده شده برای توسعه و نگهداری این بازی آنلاین جستجو کرد. آنطور که دایرک بررسی کرده است، مواردی چون «ارتقا مداوم بازی در جهت بهبود کیفیت هنری و تجربه کاربری»، «تقویت گیم‌پلی بازی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به صورت مستمر»، «ثبات کیفیت فنی و اتصال آنلاین و «پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط مستمر با کاربران بازی» سبب شده تا این بازی در میان بازیکنان پرطرفدار شود.
 
از سوی دیگر، تداوم رشد در بازارهای دیجیتال ایرانی، قرار گرفتن مداوم در فهرست برترین‌ها و حضور همیشگی این تیم در رویدادهای تخصصی حوزه بازی، نام «اینسایتل گیمز» را به عنوان یک تیم پویا در میان فعالان بازار بازی‌های موبایل در ایران مطرح کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.