تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 4, 2020
13:03 جمعه، 14ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115854

برنامه های اقتصادی دولت باید مبتنی بر توسعه فناوری اطلاعات باشد

 
 
رئیس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی گفت: اگر دولت به این باور برسد که ICT موتور محرکه اقتصاد و برون رفت از رکود است، مطمئنا برنامه‌های خود را مبتنی بر توسعه فناوری اطلاعات پیش خواهد برد.
 
 به نقل از فدراسیون فاوای اتاق ایران، محمدرضا طلایی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید برای خروج این حوزه از رکود صورت گیرد، در وهله اول تسهیل قوانین و مقررات و مقررات زدایی و در گام بعدی حذف مجوزهای دست و پاگیر است که موجب محدودیت فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به حضور نیروی انسانی متخصص فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای جلب بازارهای خارجی، ضروری است تا آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات که در شورای عالی صادرات هم تصویب شده تا پایان کار دولت دوازدهم در هیات وزیران نیز نهایی شود.
 
طلایی گفت: افزایش نرخ ارز فرصت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات فراهم کرده و با توجه به اینکه حوزه فناوری اطلاعات نیاز به منابع اولیه برای واردات ندارد و تکیه اصلی این حوزه بر دانش و تخصص فعالان به خصوص نسل جوان است، به همین دلیل حوزه فناوری اطلاعات در صورت حمایت می تواند یک صنعت ارزآور محسوب شود.
 
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران تاکید کرد: آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات در صورت تصویب، مشوق بسیار خوبی فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
 
طلایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری ادامه داد: بدون شک الگو برداری از کشورهای پیشرفته که در حوزه اقتصاد هوشمند و دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید صورت گیرد و در همین ارتباط هم ضروری است تا مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی جلب شود.
 
وی با بیان اینکه اگر دولت به این باور برسد که فناوری اطلاعات و ارتباطات، موتور محرکه اقتصاد و برون رفت از رکود است، مطمئنا برنامه‌های خود را مبتنی بر توسعه فاوا پیش خواهد برد، گفت: اگر دولت به صورت یکجانبه‌گرایانه وارد عمل شود، سرانجام آن دولت الکترونیکی خواهد شد که از سال ۱۳۸۰ شروع کردیم و تازه اعلام شده تا ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.