تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 5, 2020
11:01 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115870

دو میلیارد دلار هزینه حذف تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا

 
 
حذف تجهیزات ساخت شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین برای شبکه های مخابراتی روستایی آمریکا ۱.۸۳۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
 
 شبکه های مخابراتی روستایی آمریکا که به تجهیزات ارزان قیمت ساخت شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین متکی بوده اند، به دولت اعلام کردند تعویض سوئیچها و روترها ۱.۸۳۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
 
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در ژوئن شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین را رسما به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا مشخص کرد و با این اعلام، استفاده شرکتهای آمریکایی از صندوق ۸.۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکتها ممنوع شد.
 
بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور مخابراتی آمریکا پیش از این به پیشنهاد ملزم شدن اپراتورهای تلفن همراه مناطق روستایی برای حذف تجهیزات این شرکتهای چینی از شبکه های آمریکایی رای داده بود.
 
اعلام این خبر نشان می دهد که هزینه و لجستیک اجرای چنین ممنوعیتی یک چالش پیش روی رگولاتور مخابراتی آمریکا خواهد بود و اکنون آجیت پای، رییس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا از کنگره برای تامین مالی فدرال به منظور جبران هزینه اپراتورهای روستایی درخواست خواهد کرد.
 
دولت ترامپ سال گذشته با تشدید تنشها با چین، هواوی را در لیست سیاهی قرار داد که انتقال فناوری از سوی شرکتهای آمریکایی به این شرکت را بدون مجوز ویژه دولت آمریکا ممنوع می کرد. سپس در مارس امسال، ترامپ قانونی را امضا کرد که استفاده از منابع مالی فدرال برای خرید تجهیزات از شرکتهایی که تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می روند را برای شرکتهای آمریکایی ممنوع کرد. این قانون یک برنامه جبرانی یک میلیارد دلاری را برای کمک به شرکتهای کوچک به منظور تامین هزینه های جایگزینی تجهیزات ممنوع شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp پیش بینی کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.