بازی

فناوری اطلاعات

September 21, 2020
16:40 دوشنبه، 31ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116417

عضویت تیم‌های رتبه چهارم و پنجم رویداد «کژوال کمپ» در ساختار حمایتی همگرا

 
تیم‌های رتبه چهارم و پنجم در رویداد بازی‌سازی «کژوال کمپ» به صورت مستقیم و بدون ارزیابی به عضویت ساختار حمایتی همگرای بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای درمی‌آیند. بر این اساس به هر تیم اعتبار ۲۵۰ میلیون ریالی تعلق خواهد گرفت که می‌توانند در قالب خدمات مورد نیاز، آن را استفاده کنند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دومین رویداد بازی‌سازی «کژوال‌کمپ» با هدف ارتقا صنعت بازی موبایلی یک هفته‌ای است که کار خود را آغاز کرده و پس از یک دوره‌ چهار ماهه، در بهمن ‌ماه ۹۹ به کار خود پایان خواهد داد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفته تا تیم‌های رتبه چهارم و پنجم «کژوال کمپ» به صورت مستقیم و بدون ارزیابی به عضویت ساختار حمایتی همگرا درآمده و رتبه غزال را در این ساختار کسب کنند. بر این اساس به هر تیم اعتبار ۲۵۰ میلیون ریالی تعلق خواهد گرفت که می‌توانند در قالب خدمات مورد نیاز، آن را استفاده کنند.
 
به گفته فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عضویت بازی‌سازان در ساختار حمایتی همگرا از طریق دومین رویداد کژوال کمپ ۲ شرط مهم دارد؛ اول اینکه، باید تیم‌ باشند و شخصیت حقوقی نداشته باشند. دیگر اینکه در حال حاضر عضو ساختار حمایتی همگرا نباشند. به عبارت دیگر، در شرایطی که یک بازی‌ساز رتبه چهارم یا پنجم کژوال کمپ را کسب کند؛ اما شخصیت حقوقی داشته یا پیش‌تر به عضویت همگرا درآمده باشد، نمی‌تواند از این حمایت برخوردار شود و اعتبار تخصیص داده شده صرفا شامل تیم‌هایی می‌شود که پیش از این سابقه عضویت در ساختار حمایتی همگرا را نداشته‌اند.
 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که یکی از حامیان این رویداد هم است، اعتبار نقدی ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان جایزه برای تیم‌های منتخب این رویداد در نظر گرفته است. براین اساس، تیم‌های اول، دوم و سوم برگزیده این رویداد به ترتیب ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند و تیم‌های چهارم و پنجم نیز هرکدام تا سقف ۲۵ میلیون تومان، از اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بنیاد برخوردار می‌شوند. البته این جایزه به صورت نقدی به تیم‌های منتخب چهار و پنجم داده نمی‌شود، بلکه در قالب اعتباری از سوی ساختار حمایتی همگرا به آنها تعلق می‌گیرد و تیم‌های چهارم و پنجم از حمایت‌های مرتبط با رتبه غزال بهره‌مند می‌شوند.
 
براساس گزارش بنیاد، این تیم‌ها بدون ارزیابی‌های معمول ساختار حمایتی همگرا و تنها براساس نظر و رای داوران رویداد کژوال کمپ حائز شرایط دریافت رتبه غزال همگرا می‌شوند و ارزیابی داوران کژوال کمپ ملاک داوری قرار می‌گیرد.
 
همگرا ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که بازی‌سازان براساس شاخص‌های مختلف مورد نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارزیابی شده و در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند و سپس تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز براساس رتبه‌های خود حمایت دریافت می‌کنند. این حمایت‌ها شامل تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار،تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری، خدمات تست بازی، تبلیغات و بازاریابی و توسعه بازار، تامین آموزش و ارتقای نیروی انسانی، پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش بازی‌های موفق، توسعه و تسریع فرایند رشد و ارتقا است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.