سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 24, 2020
12:08 پنجشنبه، 3ام مهرماه 1399
کد خبر: 116506

گوگل در رویداد 9 مهر ماه خود از چه محصولاتی رونمایی می کند؟

 
 
چیزی به برگزاری رویداد سالانه سخت افزاری گوگل باقی و رونمایی از اعضای جدید خانواده گوشی‌های پیکسل باقی نمانده است.
 
رویدادی که اگرچه سال‌های قبل در اواسط ماه اکتبر برگزار می‌شد اما امسال، دعوتنامه‌ها از برگزاری این رویداد در روز 9 مهر ماه (30 سپتامبر) خبر می‌دهند.
 
اگرچه این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود اما گوگل قصد دارد تا سردی نبود حضار را با محصولات داغ خود، جبران کند. طبق آخرین شنیده‌ها، امسال شاهد رونمایی از چند محصول در کلاس متفاوت خواهیم بود که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به پیش‌بینی‌ها در خصوص اتفاقات این رویداد.
 
گوگل پیکسل 5
به رسم  هر سال، امسال نیز به احتمال زیاد گوشی‌های سری پیکسل، حرف اول را در این رویداد خواهند زد. گوگل چندی پیش تیزری رسمی‌از این گوشی را عرضه کرد و بسیاری از منابع خبری نیز اطلاعاتی هر چند تاییدنشده را از مشخصات این گوشی منتشر کردند. بنابراین، کاربران تا حدود زیادی به مشخصات احتمالی این گوشی آشنا هستند.
 
از جلمه ویژگی‌های بارز پیکسل 5 می‌توان به طراحی جدید نمایشگر لبه به لبه به همراه دوربین سلفی مجهز به فناوری punch-hole اشاره کرد که در سمت چپ نمایشگر جای خواهد گرفت. همچنین گفته می‌شود که این نمایشگر به نرخ رفرش 90 هزتزی مجهز خواهد بود.

طبق آخرین شنیده‌ها، گوگل احتمالا امسال از سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی بدنه استفاده خواهد کرد. در دل بدنه دستگاه نیز، شاهد به کار گیری پردازنده اسنپدراگون 765g به جای اسنپدراگون 865 هستیم که می‌تواند دست گوگل را در کاهش قیمت این گوشی باز بگذارد. پیکسل 5 همچنین به فناوری 5G مجهز خواهد بود.
 
گوگل نست هوم
از دیگر محصولاتی که برای رویداد 9 مهرماه پیش‌بینی شده، گوگل نست هوم است. اسپیکری هوشمند که چندی پیش تیزر آن نیز توسط گوگل در فضای وب منتشر شد. اگر خاطرتان باشد این شرکت از سال 2016 تاکنون چندین مدل اسپیکر هوشمند را عرضه کرده و اکنون نوبت به گوگل نست هوم رسیده است.

طبق اطلاعات موجود، این محصول از طراحی مستطیلی شکل بهره می‌برد و گفته می‌شود که به دکمه بی‌صدا کردن میکروفون نیز مجهز خواهد بود. تغییراتی نیز به منظور ارتقای عملکرد این اسپیکر در آن اعمال شده که افزایش کیفیت صوت در حال پخش را به دنبال خواهد داشت.
 
گوگل کروم کست مجهز به اندروید تی وی
انتظار می‌رود که گوگل امسال از یک کروم کست جدید نیز در رویداد خود رونمایی کند. اما گفته می‌شود که این محصول با دیگر مدل‌های قبل از خود متفاوت خواهد بود. بدین علت که کروم کست جدید مجهز به پلتفرم اندروید تی وی خواهد بود.

همچنین از یک ریموت برخوردار خواهد بود که کاربر می‌تواند برای کنترل دستگاه از آن استفاده کند. برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که این دستگاه تنها با قیمتی بین 50 تا 60 دلار عرضه خواهد شد و از ویدیوهای 4K نیز پشتیبانی می‌کند.
 
گوگل پیکسل 4A 5G
گوگل پیشتر از گوشی پیکسل 4A رونمایی کرده و اکنون قرار است که نسخه 5G این گوشی معرفی شود. محصولی که با نام کامل پیکسل 4A 5G شناخته خواهد شد و از طراحی مشابهی نسبت به مدل معمولی خود بهره خواهد برد.
 
اگرچه این گوشی شباهت‌هایی را با مدل پیکسل 5 نیز دارد، اما نمایشگر آن از نرخ رفرش 90 هرتزی پشتیبانی نمی‌کند و به حافظه رم کمتری مجهز خواهد بود. گوگل قبلا اعلام کرد که این گوشی با  قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.