تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

September 25, 2020
15:15 جمعه، 4ام مهرماه 1399
کد خبر: 116527

ساعت هوآوی Watch GT 2 Pro اولین ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی

شرکت هواوی در رویداد2020 HDC از آخرین ساعت هوشمند خود با نام Huawei Watch GT 2 Pro رونمایی کرد. این ساعت هوشمند در قالب یک بدنه‌ی تیتانیومی ارائه می‌شود و فناوری شارژ بی‌سیم Qi دارد. این ساعت هوشمند در ماه جاری میلادی در اروپا عرضه شده است.
 
نسخه‌ی اروپایی این ساعت هوشمند با سیستم عامل LiteOS عرضه می‌شود. اما در سمت دیگر به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد این ساعت هوشمند را در چین با یک سیستم عامل متفاوت عرضه کند.
 
«ژانگ وی» (Zhang Wei) مدیر بخش ابزارهای پوشیدنی هوشمند و محصولات ورزشی هواوی بعد از به پایان رسیدن مراسم2020  HDC در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ساعت هوشمند تازه عرضه‌شده‌ی Watch GT 2 Pro اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که از سیستم‌عامل «هانگ‌منگ» (Hongmeng OS) یا همان هارمونی استفاده می‌کند و به‌زودی با این سیستم عامل در چین عرضه خواهد شد.
 
شرکت هواوی در رویداد2020  HDC سیستم عامل 2.0 HarmonyOS را عرضه کرد؛ سیستم عاملی که در چین با نام Hongmeng OS 2.0 شناخته می‌شود. هواوی در این نسخه‌ی جدید، پشتیبانی از پلتفرم جدید شامل ابزارهای پوشیدنی (Wearables)، سیستم‌های درون خودرو، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را نیز اضافه کرده است.
 
ساعت هوآوی Watch GT 2 Pro اولین ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی
 
در گزارش قدیمی حدسی مطرح شده بود مبنی بر اینکه ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 Pro از اپلیکیشن‌های ساخت شرکت‌های ثالت (Third-party) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما ممکن است این پشتیبانی با حالت رایجی که می‌شناسیم، تفاوت‌هایی داشته باشد.
 
در این سیستم کاربران به جای اینکه اپلیکیشن را به ‌صورت مستقیم از «اپ‌گالری» (App Gallery) دانلود کنند، باید ابتدا ساعت هوشمندشان را به گوشی موبایل وصل کنند تا بتوانند از قدرت پردازشی بیشتر گوشی استفاده کنند. نمایشگر ساعت هوشمند می‌تواند در نقش یک صفحه نمایش ثانویه کار کند و مواردی را که روی نمایشگر گوشی نشان داده می‌شوند، به نمایش درآورد. هواوی در حال حاضر مشغول تست و بررسی این ویژگی جدید است و امکان دارد در ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro از این قابلیت استفاده کند. یعنی هم‌زمان با استفاده از سیستم عامل جدید Hongmeng OS در ابزارهای جدید هواوی، شاهد استفاده از این ویژگی هم باشیم.
 
هواوی تاکنون تاریخ دقیقی را برای عرضه‌ی رسمی Huawei Watch GT 2 Pro در بازار چین تعیین نکرده است. اما به احتمال قوی پیش از عرضه‌ی گوشی‌های سری Huawei Mate 40 یا در نهایت هم‌زمان با این گوشی‌ها شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی چینی Huawei Watch GT 2 Pro در بازار این کشور خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.