تلفن همراه

فناوری

September 27, 2020
13:10 یکشنبه، 6ام مهرماه 1399
کد خبر: 116611

امضای پنج تفاهم نامه کاربردهای 5G در ایران

ICTna.ir – پنج تفاهم نامه کاربردهای 5G در ایران صبح امروز در مراسم رونمایی از کاربردهای 5G در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، روسای دانشگاه ها و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه امضا شد.
 
پنج-تفاهم-نامه-برای-کاربست-های-5G-در-ایران-امضا-شد.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، زمینه همکاری های ایجاد شده در این تفاهم نامه ها شامل حوزه های خودروهای خودران، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند، توسعه شبکه های مخابراتی و پیاده‌سازی خدمات مشاوره پزشکی و جراحی از راه دور بر بستر نسل پنجم تلفن همراه است.
 
نخستین تفاهم نامه با موضوع توسعه فناوری های حمل و نقل هوشمند و خودروهای خودران میان سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.
 
دومین تفاهم نامه میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و همراه اول با موضوع توسعه زیست بوم فناوری های نسل پنجم شبکه های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی با هدف ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور امضا شد.
 
تفاهم نامه توسعه زیرساخت ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم نیز میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی به امضا رسید.
 
تفاهم نامه دیگری نیز با هدف  توسعه فناوری ‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه های مخابراتی نسل پنجم و نسل های آینده به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه های تهران و صنعتی شریف رسید.
 
تفاهم نامه پیاده سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور با استفاده از قابلیت های فناوری 5G نیز به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رسید.
 
فراهم سازی زیرساخت دسترسی به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات سیار در مراکز درمانی، همکاری متقابل برای ارایه پایلوت مشاوره پزشکی، جراحی از راه دور در مراکز درمانی منتخب، همکاری در زمینه تعیین و تعریف چارچوب ها و الزامات پیاده سازی خدمات پزشکی بر پایه فناوری نوین، بهره گیری از توانمندی های داخلی گسترش ارایه خدمات پزشکی از راه دور، حمایت از رشد ایده ها و کسب و کارهای مرتبط با پزشکی از راه دور و افزایش توان فنی و دانشی داخلی به منظور به کارگیری فناوری نوین ارتباطی در حوزه سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور از جمله محورهای تفاهم نامه ارایه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری های نویت به ویژه 5G است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.