تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 29, 2020
11:47 سه شنبه، 8ام مهرماه 1399
کد خبر: 116678

قابلیت حذف نویز گوگل میت برای اندروید و iOS منتشر شد

 
 
گوگل از امروز شروع به انتشار قابلیت حذف نویز گوگل میت برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS کرده که البته در اختیار تمام کاربران قرار نمی‌گیرد.
 
طبق گفته گوگل، در صورتی که یکی از مشتریان «G Suite Enterprise» یا «G Suite Enterprise for Education» باشید، به این ویژگی دسترسی پیدا می‌کنید. برای اولین بار چندین ماه پیش این قابلیت برای نسخه وب این برنامه منتشر شد.
 
این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که صداهای پس زمینه مانند دکمه‌های کیبورد یا صدای حیوانات را در هنگام یک ویدیو کنفرانس در گوگل میت، کاهش می‌دهد و مانع از ایجاد مزاحمت برای سایر افراد حاضر در یک جلسه آنلاین می‌شود.
 
بر اساس گفته بخش بروزرسانی‌های G Suite گوگل، این قابلیت به صورت پیش فرض در موبایل غیرفعال است، اما می‌توان با مراجعه به تنظیمات تماس، به آن دسترسی پیدا کرد.
 
 
گوگل از امروز شروع به انتشار این قابلیت کرده، بنابراین مشتریان این غول دنیای فناوری برای دسترسی به آن باید تا چندین روز آینده صبر کنند. ادمین یک ویدیو کنفرانس روی این ویژگی کنترلی ندارد و نمی‌تواند آن را فعال یا غیرفعال کند. این احتمال وجود دارد که در آینده گوگل تصمیم بگیرد این قابلیت را برای تمام کاربران این سرویس عرضه کند.
 
از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از کارکنان دورکار شده‌اند و به همین علت محبوبیت اپ‌های ویدیو کنفرانس افزایش چشمگیری پیدا کرده که برای مثال می‌توان به زوم اشاره کرد که تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با سرویس گوگل دارد.
 
در حالی گوگل میت نزدیک به سه سال پیش برای اولین بار منتشر شد، از سال گذشته میلادی دوباره در مرکز توجه قرار گرفت. گوگل چندین ماه پیش اعلام کرد که این سرویس روزانه ۳ میلیون کاربر جدید جذب می‌کند که انتظار می‌رود این آمار هم اکنون بیشتر باشد.
 
انتظار می‌رود در آینده این سرویس با گوگل Duo ادغام شود و یک برنامه جدید با اسم رمز «Duet» از راه برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.