اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

October 4, 2020
17:12 یکشنبه، 13ام مهرماه 1399
کد خبر: 116854

فردا 76 هزار مدرسه شهری و روستایی کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد

 
 
در قالب پروژۀ «هوشمندسازی مدارس کشور» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فردا پروژه اتصال ۳۸۰۶۷ مدرسه روستایی و  ۳۸۳۳۳ مدرسۀ شهری به اینترنت پرسرعت توسط رئیس جمهور افتتاح میشود.
 
این پروژه برای گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی و شهری، با حمایت مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از سهم پروژۀ «خدمات عمومی اجباری» یا USO (Universal Services Obligation) از درآمد اپراتورها، اجرا شده است.
 
کل این پروژه، در فاز نخست، شامل پوشش اینترنت پرسرعت برای ۷۶۴۰۰ مدرسه، شامل ۳۸۳۳۳ مدرسۀ شهری و ۳۸۰۶۷ مدرسۀ روستایی است که تمامی بودجۀ موردنیاز آن، از محل پروژۀ USO هزینه شده است.
 
ایرانسل، در قالب این پروژه، ۱۳۶۳۶ مدرسۀ روستایی را با نصب و راه‌اندازی مودم و ارائۀ سیم‌کارت و بستۀ اینترنت، به اینترنت پرسرعت مجهز کرده است که از این تعداد، ۶۵۷۳ مدرسه روستایی، به طور مستقیم توسط ایرانسل و ۷۰۶۳ مدرسه روستایی نیز با برون‌سپاریِ ایرانسل به شرکت «های‌وب» انجام شده است.
 
بر این اساس، از میان ۳۸۰۶۷ مدرسۀ روستایی، ۱۳۶۳۶ مدرسه توسط ایرانسل، ۴۴۸۲ مدرسه توسط همراه‌اول و ۱۹۹۴۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.
 
تعداد ۳۸۳۳۳ مدرسۀ شهری نیز، از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت متصل شده‌اند.
 
در مراسم افتتاح پروژۀ هوشمندسازی مدارس کشور که دوشنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ توسط رئیس‌جمهوری به طور رسمی افتتاح می‌شود، مجموعۀ «شبکۀ دانا» به عنوان ارائه‌دهندۀ جامع و غیرانحصاری خدمات آموزشی دانش‌آموزی، آغاز به کار خواهد کرد و «دانا پلاس» ایرانسل نیز به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی ارائه‌دهندۀ خدمات آموزشی در شبکۀ دانا، معرفی می‌شود.
 
در این مراسم آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جزئیات پروژۀ هوشمندسازی مدارس کشور را تشریح و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، این پروژه را افتتاح می‌کند.
همچنین ارتباط زنده‌ای نیز با مدرسۀ «محمدعلی برادران»، در روستای شمه‌سر، واقع در شهر کنارک استان سیستان و بلوچستان، به عنوان نمونه‌ای از مدارس روستایی این پروژه، با حضور امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، برقرار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.