اپلیکیشن

تلفن همراه

October 7, 2020
11:59 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1399
کد خبر: 116932

جدیدترین نسخه کروم موبایل لو رفتن رمزهای عبور را تشخیص می‌دهد

 
 
 
گوگل در جدیدترین نسخه مرورگر کروم در اندروید و iOS چندین بروزرسانی امنیتی قرار داده که از میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از بررسی ایمنی اشاره کرد.
 
نسخه جدید کروم ۸۶ که امروز برای کاربران موبایل منتشر شده، از قابلیت بررسی ایمنی در اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند، از مرور امن پیشرفته در اندروید بهره می‌برد و قابلیت پر کردن پسورد در iOS نیز بهبود پیدا کرده است.
 
گوگل در مرورگر کروم برنامه‌ای را قرار داده که نه تنها هنگامی که پسورد کاربران در معرض خطر قرار می‌گیرد، چنین موضوعی را تشخیص می‌دهد، بلکه کاربران را به صورت مستقیم به یک فرم تغییر پسورد مناسب منتقل می‌کند. این قابلیت در هر دو نسخه اندروید و iOS این مرورگر فعال خواهد شد.
 
این ویژگی جدید به سیستم بررسی ایمنی متصل می‌شود که حساب را برای بررسی پسوردهای در معرض خطر اسکن می‌کند و از بروز بودن کروم اطمینان حاصل می‌کند. علاوه بر این، فعال بودن مرور امن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
نسخه اندرویدی کروم به قابلیت مرور امن پیشرفته مجهز می‌شود، ویژگی‌ که در ماه می برای کاربران نسخه دسکتاپ ارائه شد. ویژگی مرور امن پیشرفته اطلاعات را با گوگل به اشتراک می‌گذارد تا به صورت لحظه‌ای و فعال، برای کشف بدافزار یا تلاش‌های فیشینگ در صفحات وب و دانلودها مورد بررسی قرار بگیرند.
 
نسخه‌های اندرویدی و دسکتاپ این مرورگر همچنین به اخطارهای ترکیبی مجهز می‌شود و به کاربران قبل از ارسال فرم غیر ایمن تعبیه شده در صفحات HTTPS هشدار می‌دهد.

گوگل در گذشته نه چندان دور قابلیت لمس برای پر کردن پسوردها را برای نسخه اندرویدی این مرورگر ارائه کرد و حالا برای بهبود امنیت دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS، ویژگی احراز هویت بیومتریک پیش از پر کردن خودکار پسوردها را درنظر گرفته است.
 
در نسخه جدید مرورگر کروم کاربران آیفون می‌توانند اطلاعات خود را با استفاده از فیس آیدی، تاچ آیدی یا پسورد تایید کنند. علاوه بر این، مدیریت پسورد کروم به کاربران اجازه می‌دهد که پسوردها را به صورت خودکار درون اپ‌های iOS یا مرورگرها وارد کنند که البته باید چنین ویژگی را فعال کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.