تلفن همراه

فناوری

گوشی

October 7, 2020
14:47 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1399
کد خبر: 116944

وان پلاس ۸ تی ۵G با چه مشخصاتی راهی بازار می‌شود؟

 
 
 
وان پلاس ۸ تی ۵G قرار است در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) معرفی شود و به همین خاطر تاکنون شایعات زیادی پیرامون مشخصات فنی و قابلیت‌های آن منتشر شده. در همین راستا روز گذشته نیز اعلام شد دوربین سلفی وان پلاس ۸ تی قرار است از سنسور فوق عریض بهره ببرد.
 
وان پلاس سال گذشته از دو گوشی ۷ تی و ۷ تی پرو رونمایی کرد اما امسال ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد و تنها شاهد معرفی یک محصول و آن هم وان پلاس ۸ تی خواهیم بود. وان پلاس در صحبت‌های اخیر خود هم اعلام کرده بود که بعد از وان پلاس ۸ پرو، محصول بهتری معرفی نخواهد شد.
 
در حال حاضر قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، شارژر ۶۵ واتی و بهره‌مندی از رابط کاربری OxygenOS 11 برای این محصول تایید شده اما حالا به نظر می‌رسد باید شاهد یک دوربین سلفی فوق عریض نیز باشیم. دوربینی که شرکت چینی در وان پلاس نورد هم مورد استفاده قرار داد.
 
این موضوع را حساب رسمی وان پلاس در توییتر منتشر کرده و در توضیحات آن هم به دوربین فوق عریض وان پلاس ۸ تی اشاره شده. اما از آن جایی که یک ویدیوی کوتاه هم از دوربین سلفی این گوشی در همان پست به نمایش درآمد، می‌توانیم با اطمینان بگوییم این گوشی به دوربین سلفی فوق عریض مجهز می‌شود. اما برخلاف وان پلاس نورد، دوربین سلفی وان پلاس ۸ تی دوگانه نیست، بلکه همان دوربین واحد از یک سنسور فوق عریض بهره می‌برد.
 
با توجه به تصاویر، شایعات و خبرهایی که پیرامون وان پلاس ۸ تی منتشر شده، به نظر می‌رسد این گوشی به نمایشگر تخت مجهز شود که ۶.۵ اینچی بوده و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز با وضوح +FHD بهره می‌برد. همچنین نسبت اندازه‌ی نمایشگر به بدنه هم ۹۱.۹ درصد خواهد بود که بیشترین میزان در بین تمام گوشی‌های وان پلاس است.
 
علاوه‌ بر این‌ها، گفته می‌شود پردازنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ است و نه مدل پلاس که خب از آن جایی که این گوشی قرار است از لحاظ قیمتی در شرایط مناسبی قرار داشته باشد، طبیعی بود چنین انتخابی را از سوی شرکت چینی شاهد باشیم. در بخش دوربین هم یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی ، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق ایفای نقش می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی باشد.
 
برخی‌ها معتقدند منبع تغذیه‌ی این مجموعه‌ی نسبتا قدرتمند را یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل دهد اما از آن جایی که وان پلاس برای تبلیغ شارژر ۶۵ واتی این محصول، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را مثال زد، می‌توان انتظار داشت باتری وان پلاس ۸ تی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باشد. با این حال این باتری با هر ظرفیت قرار است از طریق یک شارژر ۶۵ واتی سریع که درون جعبه هم وجود دارد شارژ شود. وان پلاس پیش از این به دنبال راهی بود تا بتواند روشن ماندن گوشی در طول روز با ۱۵ دقیقه شارژ را ممکن کند. یعنی احتمالا می‌توانید در مدت ۱۵ دقیقه، شارژ گوشی را به ۵۰-۶۰ درصد برسانید.
 
وان پلاس احتمالا این گوشی را با قیمت ۷۹۹ و ۸۹۹ یورو و با ترکیب سخت‌افزاری ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت راهی بازار می‌کند. با این حال این موضوع قطعا تایید نشده و برای مشخص شدن آن باید حدودا یک هفته‌‌ی دیگر منتظر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.