اپلیکیشن

تلفن همراه

October 8, 2020
13:22 پنجشنبه، 17ام مهرماه 1399
کد خبر: 116968

تهدید توسعه‌دهندگان اپلیکیشن با سیاست‌های جدید اپل

مدیر اجرایی فیسبوک از تهدیدشدن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به‌دست تغییرات سیاست‌ حفظ حریم شخصی اپل گفت.
       
از زمانی‌که اپل سیاست جدیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران در iOS  14 معرفی کرده، فیسبوک  با این شرکت به مشکل برخورده است. این ویژگی جدید توسعه‌دهندگان را موظف می‌کند پیش از ردیابی کاربران در اینترنت از آن‌ها اجازه بگیرند. دیوید فیشر، مدیر ارشد فیسبوک، گفت که اکنون باتوجه‌به سیاست جدید اپل هر کسب‌وکار مبتنی‌بر تبلیغات با مشکل مواجه خواهد شد.
 
به‌گزارش CNBC‌، فیشر روز سه‌شنبه در جلسه‌ی مجازی هفته‌ی تبلیغات درباره‌ی آسیب‌پذیری فیسبوک دربرابر شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل  صحبت کرد. مدیر فیسبوک در سخنرانی خود استدلال کرد که چندین کسب‌وکار را قوانین جدید حریم خصوصی اپل تهدید می‌کنند.
 
وی در بخشی از سخنانش گفت:«اگر بخواهم با صراحت بگویم، درحال‌حاضر به برخی از کسب‌وکارها حمله شده است؛ زیرا قانون جدید ابزارهایی را تهدید می‌کند که کارآفرینان اکنون به ‌آن‌ها اعتماد دارند. از دیدگاه من، تغییرات اپل، تغییراتی بسیار گسترده و بیشتر به‌ضرر توسعه‌دهندگان و مشاغل است.»
 
 
همچنین، وی درادامه به مدل تجاری اپل اشاره کرد و گفت این شرکت برای افرادی که توانایی خرید دارند، سخت‌افزارهای لوکس تولید و تبلیغات محصولات و خدمات را برای همه مقرون‌به‌صرفه می‌کند.
 
فیشر توضیح داد: «این مناسب است؛ اما به‌نظر من درست نیست که به مدل‌های تجاری دیگر نیز چنین سیاستی دیکته شود. مدلی که به آن اعتقاد داریم، بسیار ارزشمند و سیاستی است که به تبلیغات شخصی‌سازی‌شده اتکا دارد و باعث می‌شود کسب‌وکارها بتوانند رشد و پیشرفت خوبی تجربه کنند. از این روش دفاع خواهیم کرد و مهم است که نه‌تنها ما، بلکه صنعت ما نیز این کار را انجام دهد.»
 
در iOS 14 ویژگی جدیدی در سیاست‌های حفظ حریم شخصی کاربران اضافه شد که ردیابی کاربران به‌دست اپلیکیشن‌ها را دشوار می‌کند. این مسئله به‌طور مستقیم روی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی تأثیر خواهد گذاشت که به درآمد حاصل از تبلیغات متکی هستند. تقریبا تمام برنامه‌های ساخت فیسبوک این ویژگی را دارند. اپل پس از رویارویی با واکنش توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تصمیم گرفت الزام اجرای سیاست جدید خود را به سال ۲۰۲۱ موکول کند.
 
آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است که انتظار می‌رود پس از اجرای ویژگی‌های جدید حریم خصوصی اپل، نرخ تبلیغات تا ۵۰ درصد کاهش یابد. این امر نه‌تنها بر اینستاگرام به‌عنوان شرکت، بلکه بر سازندگان محتوا رانیز ‌تأثیر خواهد کذاشت.
 
برخی فکر می‌کنند شاید اپل از تصمیم خود منصرف شود و این بند را به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی اضافه نکند؛ اما هنوز مشخص نیست که این شرکت چه تصمیمی گرفته است؛ زیرا توضیحی درباره‌ی این موضوع نداده است. دیدگاه شما کاربران زومیت  درباره‌ی اقدامات اخیر اپل برای بهبود سیاست‌های حریم خصوصی خود چیست؟
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.