اپلیکیشن

تلفن همراه

گجت

October 11, 2020
11:28 یکشنبه، 20ام مهرماه 1399
کد خبر: 117034

امکان اجرای دستورات گوگل اسیستنت در اپلیکیشن‌های مستقل فراهم می‌شود

 
 
گوگل قابلیت‌های بیشتری برای گوگل اسیستنت در نظر گرفته است که کار با این دستیار صوتی را برای کاربران اندروید تسهیل می‌کند.
 
 
گوگل اسیستنت با اپلیکیشن‌های مستقل اندروید بیشتر ادغام می‌شود. به‌تازگی گوگل با اعلام این خبر در وبسایتش، گفته است امکان جست‌وجو و کنترل اپلیکیشن‌های مستقل را ازطریق این دستیار صوتی فراهم می‌کند.
 
گوگل اسیستنت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات گوگل، قابلیت‌هایش را گسترش می‌دهد. گوگل از زمانی‌که مفهوم اجرای دستور صوتی توسط دستگاه به‌تازگی ایجاد شده بود، با استفاده از دستیار صوتی‌اش در محصولات متنوعی از جمله گوگل هوم و کروم ‌کست به کاربرانش خدمات ارائه می‌دهد. از نظر تجربه‌ی کاربری، این محصول کاربردی امکان کنترل گجت‌های خانگی و یافتن پاسخ از اینترنت به‌صورت شفاهی را فراهم می‌کند؛ اما قبلا دستورهای محدودی برای اپلکیشن‌ها اجرا می‌کرد. اکنون گوگل تلاش می‌کند قابلیت‌های دستیار صوتی‌اش را ارتقا دهد. پس از ادغام اخیر، امکان جست‌وجو و اجرای دستورهای صوتی بیشتر در اپلیکیشن‌های دیگر ازطریق گوگل اسیستنت فراهم می‌شود و می‌توان کارهایی مانند ارسال توییت در توییتر یا برنامه‌ریزی‌ در اپلیکیشن‌های ورزشی انجام داد.
 
گوگل تغییرات جدید را ابتدا در ۳۰ اپلیکیشن‌ برتر پلی استور اعمال می‌کند که در میان آن‌ها نام‌های  Nike Adapt، Nike Run Club، Postmates، MyFitnessPal، دیسکورد، اتسی، اسنپ چت، اسپاتیفای، توییتر، والمارت، فیسبوک، آمازون، تیک‌تاک و اوبر به چشم می‌خورد. تغییرات جدید در اپلیکیشن‌های گوگل مانند یوتیوب، جیمیل و گوگل مپس نیز اجرا می‌شود. پیش از تغییرات اخیر، اجرای دستورهای صوتی در اپلیکیشن‌های مستقل گوشی‌های اندروید محدود بود و به چند بار لمس صفحه نیاز داشت؛ اما حالا گوگل امکان کنترل بیشتری برای این برنامه‌ها فراهم می‌کند و حتی بستن بند کفش‌ هوشمند Nike Adapt ازطریق گوگل اسیستنت و بدون نیاز به لمس صفحه‌ی گوشی برای بازکردن اپلیکیشن و انتخاب گزینه‌ی مد نظر میسر می‌شود. همچنین با دستور کاربر، گوگل اسیستنت پروفایل اینستاگرام را باز می‌کند و می‌تواند کارهای دیگری مانند جست‌وجوی کاربران را در آن انجام دهد.

 
قابلیت جدید اتفاق مهمی برای اجرای دستورهای صوتی در گوشی‌های اندروید به شمار می‌رود. در اندروید ۱۱ بسیاری از قابلیت‌های اجرای دستورهای صوتی ارتقا یافته‌اند و تغییرات جدید ویژگی‌های بیشتری به گوگل اسیستنت اضافه می‌کنند. از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند برای یکپارچه ‌شدن اپلیکیشن‌شان با گوگل اسیستنت، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنند و به‌زودی شاهد پشتیبانی اپلیکیشن‌های بیشتر از دستیار صوتی گوگل خواهیم بود.
 
با اعلام عبارت «Hey Google, my shortcuts» به گوگل اسیستنت، فهرستی جدید از میانبرها برای اجرای دستورها نشان داده می‌شود. در همین فهرست می‌توانید دستورها مد نظر را فعال کنید. برای استفاده از میانبرها، ابتدا باید آن‌‌ها را به گوگل اسیستنت اضافه کنید. گوگل فهرستی از دستورها را بر اساس اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌ی کاربر نشان می‌دهد. امکان ویرایش این میانبرها وجود دارد و می‌توانید عنوان دستوری میانبرها را تغییر دهید.
 
ادغام اپلیکیشن‌ها با گوگل اسیستنت علاوه ‌بر اینکه این دستیار صوتی را قدرتمندتر می‌کند، می‌تواند بدون نیاز به لمس صفحه وظایف خواسته‌شده در اپلیکیشن‌ها را انجام دهد. دیگر نیازی نیست کاربر برای استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند MyFitnessPal و Nike Run Club و پس از بازکردن قفل گوشی، اطلاعاتی را به‌صورت دستی وارد کند. ادغام بیشتر دستیار صوتی گوگل علاوه‌ بر صرفه‌جویی در زمان، راهکار کاربردی برای نابینایان و افرادی که ناتوانی جسمانی دارند به شمار می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.