لبه تکنولوژی

October 12, 2020
11:04 دوشنبه، 21ام مهرماه 1399
کد خبر: 117066

فناوری تشخیص چهره کودکان صدای فعالان حقوق بشر را درآورد

ICTna.ir – ناظران حقوق بشر از بوینس آیرس خواسته اند تا استفاده از فناوری تشخیص چهره زنده برای شناسایی کودکان متهم به ارتکاب جرم را متوقف کنند.
 
Face Recognition.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بوینس آیرس از آوریل 2019 استفاده از این فناوری را آغاز کرده است و بر همین اساس آرژانتین تنها کشور دنیا است که از این فناوری برای افراد زیر 18 سال استفاده می کند.
 
هرچند هیچ فرد زیر 18 سالی تاکنون در این شهر دستگیر نشده اما ناظران حقوق بشر معتقدند این روش مملو از اطلاعات غلط است که تنها منجر به محدود شدن فرصت های شغلی و آموزش برای کودکانی خواهد شد که به اشتباه به دزدی و سایر جرایم متهم شده اند.
 
در نامه ای که به مقامات این شهر ارسال شده، از آنها خواسته شده استفاده از فناوری تشخیص چهره زنده در ایستگاه های قطار برای شناسایی افراد مشکوک به ویژه کودکان را متوقف کنند چرا که فناوری اغلب در شناسایی چهره کودکان اشتباه می کند.
 
دولت محلی این شهر در این باره گفته است که سامانه تشخیص چهره تحت قوانین و اصول حقوق بشر سازمان ملل متحد اجرا و پیاده سازی شده است و از سپتامبر 2019 تاکنون هیچ مورد تشخیص اشتباهی با این فناوری ثبت نشده است.
 
استفاده از فناوری تشخیص چهره به ویژه برای شناسایی کودکان مظنون مشکل ساز است زیرا ظاهر افراد جوان هر ماه با رشد و به بلوغ رسیدن آنها، تغییر می کند. ضمن اینکه اطلاعات کودکان متهم به ارتکاب جرم به صورت آنلاین منتشر می شود که خلاف قوانین بین الملل و استانداردهای ملی است و هر کسی با یک ارتباط اینترنتی می تواند اطلاعات آنها را دانلود کند.
 
تحت قوانین حقوق بشری بین المللی، کودکان متهم به ارتکاب جرم حق حفاظت از حریم شخصی خود را طی فرایند درمان جرم دارند.
 
گفته می شود فناوری تشخیص چهره استفده شده در بوینس آیرس توسط یک شرکت روسی ساخته شده و توسعه یافته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.