بازی

فناوری اطلاعات

October 13, 2020
11:47 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117122

آموزش مقابله با دروغ‌های کرونایی با بازی ویدئویی

 
 
انتشار اخبار دروغ در مورد ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جهان ایجاد کرده و دانشگاه کمبریج برای مقابله با این مشکل یک بازی آنلاین ویدئویی طراحی کرده است.
 
به نقل از اسلش گیر، برخی گروه‌ها و افراد با انتشار اخبار دروغین و توطئه آمیز در ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی موجب تشویش افکار عمومی شده‌اند و آزمایشگاه تصمیم‌گیری اجتماعی در دانشگاه کمبریج به این فکر افتاده که از طریق یک بازی به نام Go Viral! آگاهی عمومی در مورد ماهیت اخبار جعلی و شیوه مقابله با آنها را افزایش دهد.
 
طراحی این بازی چندمرحله ای که مبتنی بر پرسش و پاسخ با کاربران است، از طریق بررسی یافته‌های روانشناسی و تحقیق در مورد نحوه عملکرد مغز انجام شده است. در جریان این بازی کاربر اخبار دروغ و تئوری‌های توطئه شخصی خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی طراحی می‌کند و مشاهده می‌کند که چگونه دروغ پردازی‌هایی از این دست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ذهن و فکر هزاران نفر را آلوده می‌کند.
 
طراحان این بازی معتقدند توانمندسازی عموم مردم برای تولید اخبار جعلی در جریان یک بازی ویدئویی درک و دانش افراد در مورد این مساله را افزایش داده و به آنها کمک می‌کند هر چه بیشتر با انتشار اخبار جعلی مقابله کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت افرادی که این بازی را اجرا کنند به ابزاری برای نشر بیشتر اخبار دروغ و غلط در مورد ویروس کرونا مبدل نشوند.
 
برای اجرای این بازی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید به نشانی https://www.goviralgame.com/en مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.