تلفن همراه

گجت

October 13, 2020
20:41 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117144

هوم ‌پاد مینی با قیمت ۹۹ دلار معرفی شد

 
 
اپل در مراسم معرفی آیفون ۱۲، هوم‌ پاد مینی را هم معرفی کرد. نسل جدید بلندگوهای هوشمند اپل که ویژگی‌های بسیار جالب توجهی برای آن در نظر گرفته شده و قیمت مناسبی هم دارد.
 
 
نسل جدید و عضو تازه وارد محصولات اپل با نام هوم ‌پاد مینی معرفی شد. این بلندگوی هوشمند نه‌تنها قیمت کمی دارد، بلکه به‌نظر می‌رسد با کیفیت خوبی هم ساخته شده است. اما قیمت پایین این محصول چیزی است که نظر همه را به سمت خود جلب کرده، چرا که محصولات اپل با‌قیمت کم راهی بازار نمی‌شوند.

هوم‌ پاد مینی از نظر ظاهر و طراحی با مدل‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد. اولین چیزی که نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند ظاهر گرد مانند و کوچک این بلندگوی هوشمند است. اندازه این بلندگوی هوشمند به صورتی است که می‌توانید این محصول را در هر مکانی به‌راحتی قرار دهید. هوم پاد مینی در رنگ‌های سفید و مشکی راهی بازار خوهد شد. هوم پاد مینی به سیری هم مجهز شده است. می‌توانید از سیری در خواست کنید که موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند. سیری به‌راحتی به گوشی آیفون متصل می‌شود و به سیله ان می‌توانید پیام کوتاه ارسال کنید تا اطلاعات مختلفی از گوشی دریافت کنید یا به گوشی ارسال کنید. سیری متوجه صداهای مختلف در خانه می‌شود و به این صورت می‌تواند به نیاز افراد مختلف سریع‌تر و دقیق‌تر پاسخ دهد. در بخش بالای هوم پاد مینی هم یک صفحه‌نمایش رنگی را مشاهده می‌کنید که سیری را نشان می‌دهد. این بلندگو به‌صورت ۳۶۰ درجه صدا را پخش می‌کند.
 
هوم پاد مینی از یک درایور اصلی و دو رادیاتور پسیو استفاده می‌کند. همچنین در پایین آن هم یک صدایتگر صوتی قرار گرفته است.

اپل از تراشه S5 برای هوم پاد مینی استفاده کرده است. تراشه‌ای که باعث شده سیری روی این محصول بسیار خوب عمل کند و همین طور کیفیت صداها هم بالا برود.
 
اپل به این موضوع اشاره کرده که هوم پاد مینی از AirPlay 2 پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از چند بلندگوی مختلف در خانه خود استفاده کنند. زمانی‌که هوم پاد مینی‌ها به یکدیگر نزدیک باشند، صدای استریو تولید می‌کنند. هوم پاد مینی علاوه بر اینکه از اپل موزیک پشتیبانی می‌کند، از سرویس‌های دیگری مانند آمازون موزیک و پاندورا هم پشتیبانی خواهد کرد. اپل به شکل خاص از اسپاتیفای نامی نبرد. آیا این بلندگوی هوشمند از اسپاتیفای پشتیبانی نمی‌کند؟

یکی از تکنولوژی‌های جدیدی که روی این بلندگوی هوشمند قرار گرفته UWB یا Ultra-Wide Band است. درواقع سایر دستگاه‌های اپل مانند آیفون‌های جدید و اپل واچ که به این تکنولوژی مجهز شده‌اند، با هوم ‌پاد مینی در ارتباط خواهند بود. ویژگی UWB باعث شده که این دستگاه متوجه نزدیک شدن کاربر بشود و در اتاق یا خانه را باز کند. می‌توان از هوم ‌پاد مینی به‌عنوان یک کنترل کلاسیک برای دستگاه‌های مختلف استفاده کرد. مثلا می‌توان به‌وسیله این بلندگو میزان روشنایی و حجم صدا را کم و زیاد کرد.

اپل داخل هوم ‌پاد مینی از تراشه U1 استفاده کرده است. تراشه‌ای که روی برخی دیگر از محصولات اپل مانند اپل واچ سری ۶ و آیفون ۱۱ هم وجود داشت. پشتیبانی هوم ‌پاد مینی از تکنولوژی UWB باعث شده مکان دقیق دستگاه‌هایی که تراشه U1 دارند مشخص شود و بتوان آن دستگاه‌ها را کنترل کرد. 
 
همان‌طور که گفتیم قیمت هوم ‌پاد مینی نکته بسیار مهم این بلندگوی هوشمند است. اپل این محصول را با قیمت ۹۹ دلار راهی بازار کرده است. انتظار می‌رود که قیمت هوم‌ پاد مینی روی فروش این محصول تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. این محصول در تاریخ ۲۶ آبان راهی بازار می‌شود.
 
چیزی که از همان روز اول مردم را از خرید هوم پاد منصرف می‌کرد قیمت آن بود. اپل هوم پاد را با قیمت ۳۴۹ دلار معرفی کرده بود که بعدا این قیمت به ۲۹۹ دلار کاهش پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.