تلفن همراه

فناوری

گوشی

October 13, 2020
21:24 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117147

آیفون 12 مینی معرفی شد؛ سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G جهان

 
 
انتظار به پایان رسید و اپل در رویداد «Hi, Speed» از گوشی‌های سری آیفون 12 رونمایی کرد. کوچکترین عضو این سری از نظر ابعاد نمایشگر، «آیفون 12 مینی» است و باب میل کاربرانی طراحی شده که موبایل‌های با ابعاد کوچک را می‌پسندند.
 
مشخصات سخت افزاری آیفون 12 مینی شباهت بسیاری با آیفون 12 دارد، با این تفاوت که لقب سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G جهان را به خود اختصاص داده است.
 
اپل با حذف تاچ آیدی و جایگزینی فیس‌آیدی،  همچنین کاهش چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر، آیفون 12 مینی را با ابعادی کوچکتر طراحی کرده است.
 
 
آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی OLED از نوع سوپر رتینا XDR با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، روشنایی 625 نیت، مجهز به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی با گشودگی دهانه لنز f/1.6 است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز  12.9 مگاپیکسلی است. آیفون 12 مینی در سه نسخه با ظرفیت حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم 4 گیگاباتی به بازار عرضه خواهد شد.
 
 
در قلب تپنده این گوشی هوشمند، چیپست A14‌ بایونیک جای گرفته است. گوشی هوشمند جدید کوپرتینویی‌ها در کنار بهره‌مندی از باتری لییتیوم یونی با ظرفیت 2227 میلی‌آمپر ساعتی، مجهز به حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و فشارسنج است. آیفون 12 مینی با بدنه آلومینیومی، دارای استاندارد IP68 است و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است.
 
نمایشگر آیفون 12 مینی از مقاومت بالایی برخودار است و 4 برابر در مقابل سقوط مقاوم‌تر شده است. اپل گوشی‌های هوشمند جدید خود را با نمایشگر سرامیک شیلد معرفی کرده که به افزایش مقاومت آن کمک می‌کند.
 
 
آیفون 12 مینی نیز همانند سایر اعضای این خانواده، نخستین گوشی‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها هستند که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. باتوجه به پوشش 5G هنوز در اغلب کشورها به صورت محدود ارائه شده، اپل برای این موضوع نیز تدابیری درنظر گرفته و گوشی‌های هوشمند جدید خود را با قابلیت جدید Smart Data Mode معرفی کرده است که امکان سوییچ خودکار میان شبکه 5G و 4G را برای کاربران فراهم کند.
 
مدل پایه این دستگاه با قیمت 699 دلار و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. علاقمندان می‌توانند از روز جمعه 6 نوامبر (16 آبان‌ماه) آیفون 12 مینی را سفارش بدهند و از جمعه 13 نوامبر (23 آبان‌ماه) نیز این گوشی هوشمند به بازار عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.