تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2020
12:10 جمعه، 25ام مهرماه 1399
کد خبر: 117205

روسیه هم به فکر انتشار روبل دیجیتال افتاد

 
 
بانک مرکزی روسیه با تأکید بر اینکه روبل دیجیتال می تواند مزایای استفاده از پولهای نقدی و غیرنقدی را با هم داشته باشد اعلام کرد در حال حاضر در حال بررسی تمام احتمالات و دیدگاه ها در مورد این پروژه دیجیتال است
به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد توسعه شدید فناوریهای مالی در این کشور و رشد سهم پرداخت‌های غیرنقدی احتمال انتشار روبل دیجیتال را افزایش داده است. 
 
 بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد در حال حاضر در حال بررسی تمام احتمالات و دیدگاه ها در مورد پروژه روبل دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌دهد آزادانه آن را به کیف پول‌های الکترونیک خود منتقل کرده و از آن در دستگاه های موبایل خود به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنند. در گزارش این بانک آمده است:«روبل دیجیتال می تواند مزایای استفاده از پولهای نقدی و غیرنقدی را با هم داشته باشد».
 
 به گفته الکسی زابتکین، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه، سهم پرداخت‌های غیر نقدی در بخش خرده‌فروشی و عمومی روسیه تقریباً دو برابر شده و از 33 درصد به 69 درصد رسیده‌است.
 
 بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روبل دیجیتال نوآوری و رقابت در بخش مالی را تشویق می‌کند چون نقل و انتقال سرمایه‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر خواهد کرد.
 
 در این گزارش همچنین آمده است گرچه نمی‌توان روبل دیجیتال را مانند پول کاغذی و ارزهای مجازی بدون نام و نشان استفاده کرد ولی اطلاعات نقل و انتقال ها بسیار محدودتر از سیستم‌های فعلی پرداخت خواهد بود.
 
  بانک مرکزی اعلام کرد مانند محدودیتی که برای برداشت پول نقد وجود دارد، تعداد روبل‌های دیجیتالی که می‌توان در یک زمان به دست آورد هم محدود خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.