تلفن همراه

گوشی

October 16, 2020
12:30 جمعه، 25ام مهرماه 1399
کد خبر: 117210

کنایه سامسونگ، شیائومی و وان پلاس به اپل برای حذف شارژر از جعبه آیفون

 
 
اپل تصمیم گرفته، شارژر و هدفون را از جعبه گوشی‌های آیفون حذف کند. در حالیکه برخی کاربران، از این تصمیم اپل رضایت ندارند، برخی دیگر این رویکرد کوپرتینویی‌ها را تایید می‌کنند. سامسونگ با انتشار پستی کنایه آمیز به اپل در مورد حذف شارژر و هدفون طعنه زد. شیائومی و وان پلاس نیز هر کدام به همین شکل به اپل کنایه زدند.
 
این نخستین بار نیست که سامسونگ به اپل طعنه می‌زند و پیشتر نیز چنین پست‌های طعنه‌آمیزی علیه کوپرتینویی‌ها منتشر کرده است. کره‌ای‌ها در شرایطی به اپل در مورد حذف شارژر و هدفون طعنه می‌زند که شایعه‌هایی در مورد حذف شارژر از گوشی‌های گلکسی از سال 2021 منتشر شده است و به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها نیز از سال 2021 مسیر کوپرتینو‌یی‌ها را در حذف شارژر ادامه خواهند داد.
 
 
سامسونگ در پستی کنایه‌آمیز اعلام کرد:
 
«گلکسی همه آنچه که به دنبالش هستید، در اختیار شما قرار می‌دهد. از ابتدایی‌ترین لوازم جانبی از جمله شارژر گرفته تا بهترین دوربین‌، باتری‌، کارایی‌، حافظه و حتی نمایشگر 120 هرتز را در گوشی‌های هوشمند گلکسی در اختیار خواهید داشت.»
 
شیائومی نیز در یک پست توییتری اعلام کرد که هیچ چیزی را از جعبه گوشی می 10T پرو حذف نخواهد کرد و کاربران نیازی به نگرانی در این باره ندارند. وان پلاس نیز به عرضه گوشی هوشمند وان پلاس 8T با شارژر 65 واتی تاکید کرد.
 
اپل در جریان معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 تایید کرد که پرچمدارهای جدیدش بدون آداپتور شارژر و هدفون به بازار عرضه خواهند شد. به فاصله کوتاهی مشخص شد که تمامی گوشی‌های هوشمندی که از طریق اپل استور نیز سفارش داده می‌شوند نیز فاقد آداپتور شارژر و هدفون خواهند بود. حتی اگر قبلا کاربران آن دستگاه را با هدفون و شارژر خریداری می‌کردند، در سری جدید عرضه به بازار فاقد شارژر و هدفون خواهند بود.
 
اپل اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش‌‌های انجام شده در جهت محقق ساختن اهداف زیست محیطی چنین تصمیمی گرفته است.
 
سامسونگ به اپل طعنه می‌زند که هدفون و شارژر را از جعبه گوشی‌های آیفون حذف کرده است. باید ببینیم آیا ممکن است کره‌ای‌ها نیز به تقلید از اپل، همان مسیر را طی کنند؟ باید منتظر باشیم ببینیم در آینده کره‌ای‌ها محصولات خود را با چه لوازم جانبی به بازار عرضه خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.