تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 18, 2020
10:57 یکشنبه، 27ام مهرماه 1399
کد خبر: 117227

فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود

 
 
شرکت تایوانی فاکسکان که تولیدکننده گوشیهای آیفون اپل است، پلتفرمی را جهت کمک به شرکتهای خودروسازی برای ساخت خودروهای برقی عرضه کرده است.
 
 این غول فناوری در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مصرف کننده نظیر تلفنهای هوشمند شناخته شده اما اکنون به دنبال ورود به بازاری است که طبق برآرود شرکت الاید مارکت ریسرچ، بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ ارزش خواهد داشت.
 
ویلیام وی، یکی از مدیران شرکت فاکسکان با اشاره به سیستم عامل موبایل گوگل، گفت: فاکسکان قصد دارد به اندروید خودروهای برقی تبدیل شود.
 
اندروید بزرگترین سیستم عامل موبایل جهان از نظر سهم بازار است و این موقعیت را مرهون ماهیت کد باز خود است. یعنی سازندگان تلفن هوشمند می توانند از یک نرم افزار تقریبا آماده در محصولات تلفن هوشمند خود استفاده کنند و آن را برای اساس نیازهایشان شخصی سازی کنند. اما سیستم عامل iOS اپل تنها برای آیفون است و به شدت توسط این شرکت آمریکایی کنترل می شود.
 
در این راستا، فاکسکان پلتفرم MIH Open را معرفی کرده که مجموعه ای از ابزارهاست و به یک شرکت اجازه می دهد قسمتهای بزرگی از یک خودروی برقی را که توسط فاکسکان تولید خواهد شد، طراحی کند.
 
خودروسازان می توانند طراحی شاسی خودروهایشان از شاسی بلند گرفته تا سدان را انجام داده و بر اساس خواسته شان شخصی سازی کنند. فاکسکان پلتفرم خود را مدولار خوانده یعنی برخی از بخشها ممکن است بعدا تعویض شده و ارتقا پیدا کنند.
 
فاکسکان همچنین نرم افزاری عرضه کرده که سازندگان می توانند بر اساس آن محصولشان را بسازند و بخشی از آن مربوط به عملکردهای مهم و خودروهای خودران است.
 
به نظر می رسد فاکسکان تلاش می کند همه قطعات مورد نیاز برای ساخت یک خودروی کامل را گرد هم بیاورد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همچنین فاکسکان روی باطریهایی کار می کند که می توانند برد حرکت و کارآمدی خودروهای برقی را افزایش دهند و پیش بینی کرده این باطریها در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.