تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 20, 2020
11:22 سه شنبه، 29ام مهرماه 1399
کد خبر: 117319

اپ Xbox برای iOS آپدیت شد؛ استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان روی آیفون و آیپد

 
 
اپلیکیشن ایکس باکس برای iOS و iPadOS آپدیت شد و حالا کاربران ایکس باکس وان می‌توانند بازی‌ها را از کنسول به دیوایس‌های خود استریم کنند. مایکروسافت اپلیکیشن جدید Xbox را در اپ استور قرار داده که قابلیت ریموت پلی را ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های ایکس باکس وان را روی آیپد یا آیفون بازی کنند.
 
ریموت پلی با سرویس xCloud مایکروسافت تفاوت دارد؛ xCloud بازی‌ها را به جای ایکس باکس وان از سرورهای مایکروسافت استریم می‌کند، اما قابلیت ریموت پلی فقط به کنسول متصل می‌شود. این قابلیت شبیه ریموت پلی PS4 است که سونی آن را برای کاربران اندروید و iOS ارائه می‌کند.
 
 
اپلیکیشن جدید ایکس باکس از بازی‌های ایکس باکس وان و سری X و S پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر خبری از استریم بازی‌های قدیمی Xbox 360 و Xbox روی اندروید و iOS نیست. این اپ همچنین دسترسی به کنسول از طریق وای فای یا شبکه‌های LTE و 5G را ممکن کرده و امکان روشن کردن کنسول از راه دور را فراهم می‌کند. ایکس باکس بدون ایجاد صدا یا چشمک زدن چراغ روشن خواهد شد و مدتی پس از قطع اتصال وارد حالت استندبای می‌شود.
 
تقریباً یک ماه قبل اپلیکیشن Xbox برای اندروید هم آپدیت شد و حالا نسخه آپدیت شده آیفون نیز از همان طراحی و قابلیت‌های نسخه اندرویدی برخوردار شده است. این اپلیکیشن همچنین از کنسول‌های ایکس باکس سری X و S نیز پشتیبانی کرده و به گیمرها اجازه دانلود یا اشتراک گذاری کلیپ بازی‌ها و اسکرین شات‌ها را می‌دهد. حتی می‌توان هارد کنسول را مدیریت کرد و بازی‌ها را از طریق اپ پاک کرد.
 
اپلیکیشن جدید ایکس باکس برای iOS سریع‌تر هم شده و مایکروسافت سعی کرده ظاهر آن را به رابط کاربری داشبورد ایکس باکس جدید نزدیک‌تر کند. ایکس باکس سری X و S در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) به بازار عرضه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.