اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 27, 2020
16:27 سه شنبه، 6ام آبانماه 1399
کد خبر: 117533

شاتل، ایرانسل و ایران‌سولار بهترین شرکت‌های اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی، میزان رضایت کاربران اینترنت را منتشر کرد که براساس آن شرکت‌های شاتل، ایرانسل و ایران‌سولار در فناوری‌های مختلف ارائه شده، بیشترین میزان رضایت‌مندی مشتریان را داشته‌اند.
 
در جدیدترین گزارش دوره‌ای رگولاتوری که براساس رضایت‌سنجی مشتریان از خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های اینترنتی تهیه شده است، در بخش اینترنت پرسرعت، شرکت شاتل با امتیاز ۱۶.۱۷ جلوتر از دیگر شرکت‌های این حوزه قرار گرفته است. شرکت‌های های‌وب و آسیاتک در رتبه‌های بعدی قرار دارند که امتیاز آنها کمتر از ۱۵ است. در این جدول، شرکت مخابرات ایران با امتیاز حدود ۱۱ در رتبه آخر قرار دارد.
 
 
میزان رضایت کاربران از خدمات شرکت‌های اینترنت پرسرعت
این گزارش از نتایج رضایت‌سنجی کاربران در ۶ ماهه ابتدایی امسال تهیه شده است. رگولاتوری در گزارش دیگری اعلام کرده است که تعداد مشترکان X-DSL در کشور تا پایان شهریور ماه به بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک رسیده و همچنین مشترکان FTTX بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بوده است.
 
در بخش اینترنت بی‌سیم که تنها ۳ شرکت حضور دارند، ایرانسل با امتیاز نزدیک ۱۳ رتبه اول را به خود اختصاص داده و مبین‌نت و فرزانگان پارس در رتبه‌های بعدی هستند. براساس اعلام رگولاتوری این فناوری در کشور، نزدیک ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد.
 
 
میزان رضایت کاربران از خدمات شرکت‌های اینترنت بی‌سیم
در اینترنت ماهواره‌ای نیز شرکت ایران‌سولار توانسته است امتیاز بیشتری نسبت به ۵ شرکت دیگر به دست آورد. امتیاز ایران‌سولار کمتر از ۱۹ است و آرین ماهواره با امتیاز حدود ۱۰.۵ در انتهای جدول قرار دارد.
 
 
میزان رضایت کاربران از خدمات شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای
براساس آمارهای سازمان تنظیم مقررات، تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت (X-DSL، FTTX،‌ Wi-Fi، TD-LTE) در پایان شهریور ماه امسال به نزدیک ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار مشترک رسیده است که نسبت به پایان سال گذشته رشد حدود ۴۰۰ هزار مشترک داشته است. با این حال تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور هنوز به پایان سال ۹۷ که بیش از ۱۰ میلیون مشترک بود، نرسیده است. در پایان شهریور ماه امسال ضریب نفوذ اینترنت ثابت، ۱۱.۲۸ درصد بوده است که گرچه به نسبت ابتدای سال با رشد همراه بوده اما همچنان فاصله زیادی با اینترنت همراه دارد. ضریب نفود اینترنت همراه در کشور براساس اعلام رگولاتوری بیش از ۹۱ درصد است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.