رسانه‌های اجتماعی

November 5, 2020
12:08 پنجشنبه، 15ام آبانماه 1399
کد خبر: 117781

ترکیه شبکه های اجتماعی را جریمه کرد

 
 
ترکیه برای هریک از شرکت های فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک تاک ۱.۲ میلیون دلار جریمه تعیین کرده است.
 
به نقل از آسوشیتدپرس، برای شرکت‌های فناوری که نماینده‌ای جهت همخوانی با قوانین ترکیه مشخص نکرده‌اند، جریمه تعیین شده است.
 
به گفته عمر فاتح سایان مدیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه، فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک تاک هرکدام ۱.۲ میلیون دلار (۱۰ میلیون لیر ترکیه) جریمه می‌شوند.
 
این جریمه‌ها نخستین گام در جهت افزایش گستره مجازات‌هایی هستند که در بالاترین حد به مسدود شدن ۹۰ درصد ترافیک پهنای باند این سایت‌ها منجر می‌شود.
 
طبق قانون جدید که از یکم اکتبر در ترکیه اجرایی شده، شبکه‌های اجتماعی که روزانه بیش از یک میلیون کاربر فعال در این کشور دارند، باید تا دوشنبه هفته جاری انتصاب یک نماینده را به دولت اعلام می‌کردند. جریمه مذکور نخستین مرحله در مجازات شرکت‌هایی است که این قانون را اجرا نمی‌کنند.
 
سایان در توئیتی در این باره نوشت: ایمان دارم تهیه کنندگان شبکه‌های اجتماعی بیانیه تعیین نماینده در کشورمان را همزمان با پیشرفت فرایند قانونی اعلام می‌کنند. هدف ما درگیری با این تهیه کنندگان نیست که به میلیاردها نفر در سراسر جهان سرویس رسانی می‌کنند.
 
قانون مذکور در ماه جولای تصویب شد و طبق آن پلتفرم‌های اجتماعی باید نماینده‌ای در ترکیه تعیین کنند که در دادگاه‌های این کشور حضور یابد، دستورات مربوط به حذف محتوای اهانت آمیز را تا ۴۸ ساعت بعد حذف و علاوه بر تمام این موارد اطلاعات کاربران ترک را داخل این کشور ذخیره کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.