سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 8, 2020
11:22 یکشنبه، 18ام آبانماه 1399
کد خبر: 117852

اطلاعات و تصاویری مفهومی ‌از نسل جدید آی‌مک‌های اپل

 
 
به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی مدل‌های جدیدی از مک‌های دسکتاپ است و اخیرا نیز تصاویری مفهومی ‌از مدل 2021 این محصول در فضای وب منتشر شده است.
 
این تصاویر از طراحی متفاوتی برای آی‌مک‌های اپل خبر می‌دهند که احتمالا در دو نسخه 24 و 32 اینچی به بازار عرضه خواهند شد و همانند مدل آیپد پرو، به نمایشگری با حداقل میزان حاشیه یا به عبارتی دیگر لبه به لبه مجهز خواهند بود.
 
طرفداران محصول اپل به خوبی می‌دانند که این شرکت از سال 2012 تاکنون، تغییر محسوسی را در طراحی آی‌مک‌های خود اعمال نکرده و حتی مدل 2020 این شرکت نیز با حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر عرضه شد. اما در طراحی جدیدی که در وب‌سایت Svetapple.sk از آی‌مک‌های اپل منتشر شده، این حاشیه‌ها به حداقل رسیده‌اند.
 
در واقع، این محصول در این قسمت شبیه به تبلت‌های اپل طراحی خواهد شد و از لبه‌هایی گرد برخوردار خواهد بود. همچنین طبق گفته وب‌سایت مذکور، اپل احتمالا در این دستگاه‌های جدید، تراشه‌های اینتل را کنار خواهد گذاشت و از چیپست‌های ساخت مهندسان داخلی خود استفاده خواهد کرد.
 
این تراشه‌ها قادر خواهند بود عملکردی قابل‌قبول و در حال دیگر سیستم‌های دسکتاپ این شرکت را به ارمغان آورند. از دیگر ویژگی‌هایی که برای این چیپ‌ها عنوان شده، عدم نیاز به فن‌های خنک‌کننده است. این یعنی نسل جدید آی‌مک‌ها با بدنه‌ای باریک‌تر و البته تولید سروصدایی کمتر عرضه خواهند شد.

 
اخیرا چند مدل از آی‌مک‌های اپل توانستند مجوز رگولاتوری Eurasian را کسب کنند اما هنوز مشخص نشده که آیا به تراشه‌های اینتل مجهز خواهند یا اپل سیلیکون. در این میان، برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که تا سال 2021، خبری از عرضه این آی‌مک‌ها نخواهد بود. با این حال، گفته می‌شود که این شرکت در هفته آینده و در تاریخ 13 نوامبر از مک بوک‌های جدیدی مجهز به تراشه‌های ساخت خود یعنی اپل سیلیکون رونمایی خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.