تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

November 8, 2020
16:29 یکشنبه، 18ام آبانماه 1399
کد خبر: 117872

فروش تراشه 5G به اپل برای کوالکام درآمد هنگفتی ایجاد کرده است

 
 
شرکت کوالکام ازطریق فروش تراشه 5G به اپل، در سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر ۴٫۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.
 
کوالکام سرمایه‌گذاری زیادی روی تولید تراشه 5G انجام داده و اکنون این بخش به سوددهی مناسبی رسیده است. در گزارش مالی این شرکت که مربوط به سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر می‌شود، سود و میزان فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده است.
 
البته کوالکام به محصول خاصی برای این افزایش درآمد اشاره نکرده است، اما به گزارش خبرگزاری رویترز، فروش چیپ 5G کوالکام به اپل سهم زیادی در افزایش درآمد این شرکت داشته است.
 
درآمد کوالکام در بخش فروش چیپ ۴٫۹۷ میلیارد دلار بوده است. قبلا پیش‌بینی‌شده بود این شرکت بتواند به درآمد ۴٫۵۹ میلیون دلار برسد. مدیر اجرایی کوالکام به این موضوع اشاره کرده است که درآمد این شرکت از مشتری‌های جدید کم بوده و بیشتر درآمد کوالکام از همکاری‌هایی بوده است که از قبل شکل گرفته‌اند.
 
به گفته‌ی کوالکام، در سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر ۱۶۲ میلیون چیپ با قابلیت ارسال اطلاعات به شکل بی‌سیم راهی بازار کرده است.
 
تحلیلگران اعتقاد دارند درآمد کوالکام در سه‌ماهه بعدی به ۵٫۷۱ میلیارد دلار می‌رسد. البته خود کوالکام پیش‌بینی کرده است بتواند به درآمد ۶٫۲ تا ۶٫۸ میلیارد دلاری دست پیدا کند. انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۲۰ این شرکت نزدیک به ۱۷۵ تا ۲۲۵ میلیون چیپ 5G راهی بازار کند. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ تعداد چیپ‌های تولیدشده این شرکت به ۵۰۰ میلیون واحد برسد.
 
باید به این موضوع اشاره کنیم که کوالکام برای فروش چیپ به هواوی، از دولت آمریکا در خواست مجوز کرده که هنوز واکنشی نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.