تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 10, 2020
11:48 سه شنبه، 20ام آبانماه 1399
کد خبر: 117935

هواوی تاریخ انتشار اولین بتای سیستم عامل هارمونی برای گوشی‌ها را اعلام کرد

 
 
تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث توسعه سیستم عامل هارمونی از سوی هواوی شد و حالا این کمپانی تاریخ انتشار اولین بتای آن برای گوشی‌های هوشمند را اعلام کرده است.
 
هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند و این احتمال وجود دارد که در دولت جدید این کشور نیز همچنان این غول فناوری چینی به این سرویس‌ها دسترسی پیدا نکند. با توجه به این موضوع، هواوی همچنان به تمرکز روی سیستم عامل هارمونی ادامه می‌دهد.
 
طبق گفته مدیر بخش نرم افزار هواوی، «وانگ چنگلو» این پلتفرم متن باز در تاریخ ۲۸ آذر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و اولین دستگاه‌های آزمایشی تا ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ این سیستم عامل را اجرا خواهند کرد.
 
دکتر وانگ به این موضوع اشاره کرده که تمام کارکنان هواوی در حال کار روی ایجاد یک اکوسیستم جدید مبتنی بر هارمونی هستند و تمام کارها طبق برنامه پیش می‌رود. گزارش‌های اولیه درباره عملکرد این سیستم عامل در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در اختیار هواوی قرار می‌گیرد و بتای عمومی آن نیز در آوریل ۲۰۲۱ از راه می‌رسد.

 
این مقام اجرایی اعلام کرده که نزدیک به ۹۰ درصد گوشی‌های هوشمند این غول فناوری چینی باید آماده دریافت یک بروزرسانی باشند. طبق اعلام یکی از مدیران ارشد هواوی، EMUI 11 احتمالا آخرین نسخه EMUI پیش از مهاجرت این کمپانی به سیستم عامل هارمونی باشد.
 
انتظار نمی‌رود دولت ایالات متحده آمریکا در تصمیمات خود تغییری ایجاد کند و احتمالا شاهد بازگشت گوگل به محصولات هواوی نباشیم.
 
با توجه به چنین موضوعی، شاهد یک تغییر بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند در سال آینده میلادی خواهیم بود و یک سیستم عامل جدید از راه می‌رسد. شاید در بازار با سه سیستم عامل بزرگ برای گوشی‌های هوشمند مواجه شویم و شرایط مانند سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را تجربه کنیم. هواوی از این سیستم عامل تنها در گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کند و برای مثال می‌توان به نمایشگر هوشمند برای خودروها مجهز به هارمونی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.