بازی

فناوری اطلاعات

November 12, 2020
13:19 پنجشنبه، 22ام آبانماه 1399
کد خبر: 118013

سونی تا سه سال دیگر به پشتیبانی از پلی استیشن 4 ادامه می‌دهد

 
 
هیدکی نیشینو، معاون بخش سرگرمی سونی، اعلام کرد که تولید بازی برای پلی استیشن 4 همچنان مهم است و تا حدود سه سال دیگر این روند ادامه خواهد داشت.
 
بالاخره روز موعود برای طرفداران سونی و پلی استیشن فرا رسید. کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 اکنون برای برخی از کشورها دردسترس قرار دارد و دیگران تا یک هفته دیگر می‌توانند این کنسول مورد انتظار را تهیه کنند.
 
یکی از مسائلی که همواره در زمان شروع نسل جدید مطرح می‌شود، مدت‌زمان پشتیبانی شرکت‌ها از کنسول‌های نسل قبلی است؛ چراکه بسیاری بنا به دلایل مختلف فعلا قصد خرید پلی استیشن 5 سونی ندارند و ترجیح می‌دهند با PS4 بازی‌های جدید را تجربه کنند.
 
اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که سونی پس از معرفی آثار جدیدی مثل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales،اSackboy: A Big Adventure و Horizon: Forbidden West تأکید کرد که تمامی این بازی‌ها علاوه ‌بر پلی استیشن 5 روی کنسول پلی استیشن 4 نیز قابل اجرا هستند. 
 
پس از اینکه جیم رایان، مدیر پلی استیشن، چندی پیش اعلام کرد تا سال ۲۰۲۲ از نسل هشتم این کنسول همچنان پشتیبانی می‌شود، ساعاتی پیش یکی دیگر از مسئولان ارشد پلی استیشن  اظهارنظر مشابهی کرد. در جدیدترین اخبار بازی، هیدکی نیشینو، معاون بخش سرگرمی سونی، به‌صراحت اعلام کرد که انتشار بازی‌های بین‌نسلی تا حدود سه سال دیگر ادامه خواهد داشت. او گفت: «به‌هیچ عنوان کار آسانی نیست که از همان روز اول تنها برای پلی استیشن 5 بازی ساخته شود. در حال‌ حاضر تولید و انتشار بازی برای پلی استیشن 4 نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ماهیت پلی استیشن این است که به بازی‌سازها این امکان را بدهد تا سالیان سال بتوانند سود ببرند. بنابراین به‌نظر من آینده خوبی در انتظار همه است. از منظر تطابق‌پذیری، بسیار مهم است که بازی‌های PS4 را روی پلی استیشن 5 اجرا کرد؛ اما پافشاری من این است که بازی‌های جدید برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر شوند. فرض ما این است که روند مهاجرات به پلی استیشن 5 حدود سه سال طول بکشد. در این‌ میان سؤال‌هایی از جمله اینکه چطور می‌توانیم همچنان برای پلی استیشن 4 بازی بخریم؟ یا آیا بازی‌های خریداری‌شده روی PS5 نیز قابل اجرا هستند؟ از جانب افراد مطرح می‌شود. ما از بازی‌سازها خواستیم بازی‌های خود را برای هر دو نسل تولید کنند.»
 
البته باید توجه داشته باشید که احتمالا تمام بازی‌ها تا سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 4 منتشر نخواهند شد؛ اما تعداد زیادی از این قاعده تبعیت خواهند کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.