سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2020
11:27 چهارشنبه، 28ام آبانماه 1399
کد خبر: 118199

نسخه بتای ادوبی فتوشاپ برای ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم منتشر شد

 
 
اولین نسخه بتای ادوبی فتوشاپ ابتدا دراختیار افرادی قرار می‌گیرد که مشترک سرویس Creative Cloud باشند.
 
پس از معرفی و عرضه محصولاتی مبتنی بر ویندوز ۱۰ که برپایه معماری ARM64 طراحی و توسعه داده شده‌اند، استقبالی گسترده از سوی کاربران شکل گرفت و همین امر سبب شده است توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ به‌سرعت روی نسخه‌ی سازگار برنامه‌ها و نرم‌افزارهایشان برای لپ‌تاپ و دستگاه‌های جدید کار کنند.
 
درحال‌حاضر نسخه‌ی سازگار نرم‌افزارهای متعددی از جمله مرورگر فایرفاکس برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم منتشر شده است و به‌ نظر می‌رسد اپلیکیشن محبوب ادوبی فتوشاپ نیز به‌زودی به مجموعه اپلیکیشن‌های ذکرشده می‌پیوندد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسخه بتای برنامه ادوبی فتوشاپ که در زمینه طراحی گرافیکی کاربرد دارد، برای ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم منتشر شده است. درواقع اگر صاحب محصولاتی از جمله سرفیس پرو ایکس هستید، هم‌اکنون می‌توانید از نسخه بتای یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی گرافیکی دنیا استفاده کنید. 
 
در سال ۲۰۱۹ شرکت ادوبی انتشار نسخه‌های سازگار اپلیکیشن‌های خود برای دستگاه‌های آرم را تأیید کرد و حال به‌نظر می‌رسد این اقدامی در حال رخ دادن است. اصولا انتشار نسخه بتای نرم‌افزاری به‌معنی رسیدن مراحل توسعه آن به انتها محسوب می‌شود و درواقع گروه سازنده اپلیکیشن به‌دنبال برطرف ساختن باگ‌های احتمالی پیش از انتشار نسخه نهایی نرم‌افزار هستند.
 
با این‌ حساب می‌توان انتظار داشت که در صورت عدم بروز مشکلی جدی در فاصله‌ زمانی بسیار کوتاه، نسخه نهایی نرم‌افزار ادوبی فوتوشاپ برای علاقه‌مندان منتشر شود. درحال‌حاضر نرم‌افزارهای مختلف با استفاده از موتورهای شبیه‌ساز روی ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم قابل اجرا هستند؛ اما انتشار نسخهی سازگار و مختص محصولات جدید مایکروسافت سبب می‌شود اپلیکیشن‌ها سریع‌‌تر و روان‌تر اجرا شوند.
 
نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز دارای دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی هستند. نسخه ۳۲ بیتی نرم‌افزارها مانند نرم‌افزارهای مبتنی بر ARM32 و ARM64، بدون هیچگونه نیاز به موتور شبیه‌سازی روی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ و معماری آرم اجرا می‌شوند؛ اما نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی مبتنی بر ویندوز ۱۰ یا سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر، برای اجرا روی دستگاه‌های مبتنی بر معماری آرم به موتورهای شبیه‌ساز نیاز دارند که استفاده از چنین روشی ممکن است به بروز مشکلاتی از جمله کاهش سرعت یا حتی باگ‌های مختلف ختم شود.
 
انتظار می‌رود ادوبی نرم‌افزارهای بیشتری به ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم بیاورد. با افزایش تعداد کاربران محصولات جدید مایکروسافت، چنین اتفاقی برای محصولات شرکت‌های دیگر هم رخ خواهد داد. ردموندی‌ها دلایل مختلفی دارند که محصولات جدید خود را مبتنی بر معماری آرم به بازار عرضه کنند؛ برای مثال می‌توان به عملکرد بهتر چنین دستگاه‌هایی در کنترل میزان مصرف انرژی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.