تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2020
12:30 جمعه، 30ام آبانماه 1399
کد خبر: 118261

با این ابزار گوگل می‌توان نقاشی‌ها را به موجوداتی عجیب تبدیل می‌کند

 
 
گوگل اخیرا از عرضه ابزاری جدید مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی تحت عنوان Chimera Painter خبر داد که می‌تواند نقاشی و طراحی‌های کاربران را به هیولاهایی فانتزی تبدیل کند.
 
در این پروژه از فناوری یادگیری ماشینی برای تعلیم این برنامه استفاده شده و گوگل هدف خود از عرضه Chimera Painter را کمک به بازی‌سازان ویدیویی و همچنین سایر کاربران برای خلق موجودات مدنظرشان عنوان کرد.
 
در توضیحات گوگل آمده است که با این برنامه، قلم نقاشی افراد به عنوان یک ابزار کمکی یا دستیار در اختیارشان خواهد بود و می‌توانند به بهره‌گیری از قابلیت‌های یادگیری ماشینی، در زمان کمتری به خلق انواع موجودات و هر آنچه در ذهنشان می‌گذرد، بپردازند.
 
متخصصات گوگل اعلام کردند که با تولید این برنامه می‌توان از صدها موجود و هیولایی که در انواع بازی‌های وجود دارد، استفاده کرد و با ترکیب آن‌ها از طریق فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، موجوداتی با شکل و شمایلی جدید را خلق کرد.
 
تیم گوگل در ابتدا هزاران تصویر مربوط به این موجودات را به همراه اعضای بدن آن‌ها که شامل چشم‌ها، پنجه‌ها، چنگال‌ها و … می‌شدند، وارد سیستم هوش مصنوعی این برنامه کردند و هر کدام از این قسمت‌های بدن، برچسبی استفاده شد تا این ابزار بتواند خروجی دقیقی را ارائه دهد.
 
البته گوگل اولین شرکتی نیست که موفق به طراحی چنین ابزاری شده؛ در سال 2019 نیز شرکت انویدیا موفق به عرضه برنامه‌ای با کارکردی تقریبا مشابه شده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.