بازی

فناوری اطلاعات

November 20, 2020
12:34 جمعه، 30ام آبانماه 1399
کد خبر: 118263

مدرسه «بازی‌سازان فردا» افتتاح شد

 
 
 «مدرسه بازی سازان فردا» افتتاح شد و ۴۰ هزار عضو این مدرسه در کانال بازی‌سازان فردا در شبکه شاد از امروز (۲۹ آبان‌ماه) می‌توانند به محتواهای آموزش بازی‌سازی دسترسی داشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این مراسم سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم افتتاح مدرسه «بازی سازان فردا» با بیان اینکه بنیاد متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیم‌گری در حوزه زیست بوم بازی‌های دیجیتال است، گفت: «آنچه مهم است و باید به آن بپردازیم موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است.»
 
او در این مراسم که به صورت آنلاین از شبکه دانش آموزی شاد پخش شد، افزود: «آخرین داده‌های بررسی شده در تازه‌ترین پیمایش ملی بنیاد نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر ( از سال ۸۹ تا کنون) مجموعه بازیکنان بازی‌های دیجیتال ۲ برابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است. این آمار نشان دهنده مصرف روزانه بالای بازی‌های ویدئویی در کشور است و اینکه امروز بازی‌های ویدئویی جایگاه رسانه‌ای مهمی در همه دنیا پیدا کرده است.»
 
سیدصادق پژمان  با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا گفت: «همراه شدن آموزش‌ها و بازی‌ها با همدیگر می‌‌تواند در شرایط فعلی کمک‌کننده باشد و شیوع کرونا برخی موضوعات چون آموزش‌های مجازی را تسریع کرد. ما در بنیاد از قبل زیرساخت‌های این امر را فراهم کرده بودیم، ولی این امکان با این فراگیری که الان توسط آموزش و پرورش فراهم شده، وجود نداشت.»
 
پژمان افزود: «قرار است کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد، شروعی برای آموزش‌های فراگیر باشد به طوری‌که آموزش‌ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استان‌ها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، سایر استان‌ها از این ظرفیت محروم بودند. امروز بالغ بر ۴۰ هزار نفر در همان ابتدای کار عضو کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد شده‌اند که نشان دهنده علاقمندی و حساسیت نسبت به این موضوع در سطح کشور است.»
 
 
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد، شروعی برای آموزش‌های فراگیر است به طوری‌که آموزش‌ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استان‌ها نباشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال ارائه می‌شود، گفت: «شرایط تعامل اساتید با دانش‌آموزان فراهم شده و محتواهایی نیز با همکاری معاونت پرورشی آماده شده که به مرور در این کانال بارگذاری می‌شود و  فکر می‌کنم این دیباچه شروع یک اقدام بزرگ است. حجم استقبال نشان می‌دهد که ما کار سختی در پیش داریم.»
 
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد هدف راه‌اندازی این مدرسه گفت: «هدف مدرسه بازی‌سازان فردا ارتقا دانش و سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، کشف استعدادها و آموزش و تربیت با رویکرد عدالت بخشی است.»
 
او  با اشاره به آمادگی این معاونت برای ایجاد نمایندگی‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کشور، افزود:«نیاز است تا در هرکانون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، مرکزی را برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دایر کنیم. ما آمادگی داریم که در هزار و ۱۳۰ کانون در کشور نمایندگی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای را برای یک حلقه اتصال ایجاد کنیم.»
 
کاظمی با بیان اینکه اگر شرایط حضور هم فراهم شد، می‌توان اتاق ویژه‌ای برای بازی‌های رایانه‌ای در کانون‌ها در نظر بگیرند، بیان کرد: «باید چارجوب‌های قانونی را محکم کنیم و در صورت نیاز به مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش، می‌توانیم با ارائه پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش امکان جذاب و موثر را در نظام تعلیم و تربیت به کار بگیریم.»
 
علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این مراسم گفت: «طرح مدرسه بازی سازان فردا پس از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو بازی‌های رایانه‌ای اجرا شد تا بتوانیم به دانش آموزان خدمت جدید و ویژه ارائه دهیم. امروز بازی‌های رایانه‌ای یکی از نیازهای جدی بچه‌هاست که اگر آموزش و پرورش وارد حوزه بازی‌های دیجیتال نشود خطرات ، نگرانی‌ها و آسیب شدیدی آن را تهدید می‌کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.